חדשות

רישיון ההפקה של "רותם אמפרט" לא יוארך

חדשות20 בפברואר 2020    דקה אחת
0

החברה מקבוצת כי"ל תוכל לפעול במסגרת הרישיון שלה במישור רותם רק עד מאי 2021

רישיון ההפקה של "רותם אמפרט" לא יוארך
מפעל "רותם אמפרט נגב בע"מ" | צילום: פיני חמו

משרד האנרגיה הודיע באחרונה לחברת "רותם אמפרט" מקבוצת כי"ל (לשעבר פמ"א), שאין בכוונת המשרד להאריך את רישיון ההפקה שלה במישור רותם מעבר לשנה הבאה: מאי 2021.

ל"שבע" נמסר, במסגרת הודעה משותפת למשרדי האנרגיה והגנת הסביבה, שבאשר ל-2 הרישיונות שכבר הוענקו במישור רותם ובאורון סוכם, שתוכניות אלה ייבחנו לאור קריטריונים סביבתיים שיקבע המשרד להגנת הסביבה. ההחלטה התקבלה במהלך ישיבה מסכמת בנושא פצלי שמן, שנערכה בתחילת השבוע, בהשתתפות שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, השר להגנת הסביבה זאב אלקין והדרג המקצועי של 2 המשרדים. בתום הדיון, סוכם בין השרים, ששר האנרגיה לא יעניק רישיונות חדשים לחיפוש והפקה של פצלי שמן במעמקים (In-Situ) וכן לא בכרייה על פני הקרקע. החלטה זו התקבלת בשל מחויבותם של 2 השרים לקדם אנרגיה נקייה ולאור האיזון הנדרש בין התועלת האנרגטית של פצלי השמן מחד גיסא לבין ההשלכות הסביבתיות מאידך גיסא, וכן בשל טביעת הרגל האקולוגית שעלולה להיות לפרויקטים אלה.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה