חדשות

קבלת שבת שבועית בבאר שבע?

חדשות18 בפברואר 2020    2 דקות
2

אברהם וינברגר ביקש מהנהלת העיר למסד בבירת הנגב הופעות של אמנים ידועים בעיקר מהעבר בצהרי יום שישי

קבלת שבת שבועית בבאר שבע?
אברהם וינברגר. "מוסיף התרוממות רוח" | צילום: ארכיון "שבע"

"שירה עברת וקבלת שבת". זו הייתה הכותרת של הצעתו לסדר יום הנהלת עיריית באר שבע האחרונה של אברהם וינברגר. חבר ההנהלה סיפר בישיבה, שלא מכבר הוא השתתף עם חברים ואורחים שלו מאשדוד וראשון לציון ב-4 מפגשים כאלה שהתקיימו בתיאטרון הפרינג'. אורחיו וחבריו "מה זה התלהבו מהמופע שהיה שם, אבל לצערי הרב זה הופסק… אחרי 4 מפגשים. הרבה תושבים פנו, אולי לא אליכם, אבל אליי לפחות, למה לא ממשיכים. עכשיו, זה גילאים שלנו, בין 50 ל-70, וזו לא רק השירה, זה גם המפגש היפה, שם אתה נפגש עם אנשים שאתה לא רואה אותם בכלל".

וינברגר הוסיף: "חבל לא להמשיך את זה. ביום שישי בשעה 14:00 או 15:00, תלוי מתי נכנסת השבת, אפשר להמשיך עם המופעים האלה. זה מוסיף לרוח, לאנשים זה מוסיף התרוממות רוח, לבוא הביתה אחר כך לקבלת שבת". הוא הציע להביא (לא בעלות גבוהה מדיי…) זמרים כמו אבי טולדנו, טריפונס, אושיק לוי, עינת שרוף ומיקי גבריאלוב.

מנכ"ל חברת "כיוונים" שלומי נומה, התייחס לדברים, בציינו בין היתר, ש"אנחנו ממעיטים באירועים הגדולים וההמוניים, ומקיימים הרבה מאוד שגרות ואירועים קהילתיים", למשל עם "האגדה לתרבות הדיור" וקבלות שבת במתחם "הקטר". נומה הדגיש בפני וינברגר: "אני לוקח ברצינות את מה שאמרת, את המפגשים של קבלות שבת. אנו נייצר את התוכן סביב זה".

ואילו ראש העירייה רוביק דנילוביץ' גילה, שלפני כשנתיים הוא ונומה ביקשו ממנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה יאיר נגיד, "שינסה להכין כל מיני סדרות אולי של בוקר, או גם במשכן וגם ב'מרכז הצעירים' לעשות מחווה… לאמנים שהיו האמנים של הילדות של כולנו". ודנילוביץ' סיכם: "אני חושב שלעשות סדרה של אמנים, זמרים, זמרות, להקות שהיו באמת בשנות ה-70, בשנות ה-80 (חלקם אגב צריך לומר ביושר, הפרנסה שלהם לא פשוטה, והעלויות של זה לא גבוהות), להביא אותם. אז, מבחינתנו זו גם חוויה לפגוש אותם, וזה גם לתת להם פרנסה. אני חושב שלעשות סדרות כאלה זה דבר שהוא נכון, חיובי והוא מבורך. תעשו את זה יותר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוזמה ברוכה

  • שמעון סקירה

    רעיון מעולה ורצוי שייושם