חדשות

מעקב "שבע": צבועים ליד תלמידים

חדשות18 בפברואר 2020    דקה אחת
0

תלמידים בבית הספר "נאות לון" בבאר שבע חוששים מצבועים הפוקדים את סביבת בית הספר. העירייה: רק רשות הטבע והגנים מוסמכת ללכוד אותם. יש להימנע מפיזור אוכל לחתולים באזור

מעקב "שבע": צבועים ליד תלמידים
המזון לחתולים אשם, לטענת העירייה. צבוע | צילום אילוסטרציה: ingimage

תופעת הצבועים בשכונת נאות לון, אותה חשפנו כאן ב-16.9 האחרון ממשיכה להטריד את תושבי השכונה, וכעת במיוחד את תלמידי בית הספר היסודי השכונתי.

ל"שבע" נמסר, שלפני כחודשיים, נרשמה בהלה בקרב תלמידים בבית הספר "נאות לון", לאחר שצבועים נצפו בסמוך לבית הספר. ככל הידוע, סוכם עם נציגי ההורים, לאחר שיחות רבות באמצעות מוקד 106 עם הווטרינר העירוני והעברת מיילים לראש העירייה רוביק דנילוביץ', שהצבועים יילכדו (בשיתוף בין היתר המשרד להגנת הסביבה), ויועברו לאזור לא מיושב או לגן החיות הזואולוגי. לטענת חלק מההורים, "הטיפול של הווטרינר בעניין מביך! הוא זורק עליהם כדורי צבע כדי להבריח אותם. מנהלת המחלקה לחינוך יסודי בעירייה דינה דוד, הבטיחה שהנושא טופל. אולם, באחרונה נראה לפחות צבוע אחד בסביבת בית הספר, וזה מפחיד את התושבים וההורים לילדים, גם של הגנים, שלא לדבר על הילדים עצמם".

תגובת דובר הרשות אמנון יוסף: "עקב הגעתם של צבועים למרחב העיר, הוקם צוות לטיפול בנושא, בו שותפים אגף לאיכות הסביבה, המוקד העירוני ורשות הטבע והגנים. הצוות החליט על שורה של צעדים, בהם הפעלת אמצעים טכנולוגיים להרחקתם של צבועים מהאזורים המיושבים בעיר". הרשות "דואגת להצבת מלכודות ללכידת הצבועים ולהרחקתם לאזורים מחוץ לעיר. כידוע, מדובר בחיה מוגנת לפי החוק, והסמכות ללכידתם נתונה לרשות הטבע והגנים בלבד. לדברי מומחים לצבוע, הסיבה להגעתם לאזורים מיושבים כדוגמת באר שבע ולעיר מודיעין, נעוצה במזון לחתולים שמפוזר בידי תושבים ללא בקרה, ולא נאסף לאחר האכלה, דבר שגורם למשיכה של בעלי חיים, לא רק צבועים, אלא גם שועלים, תנים וקיפודים. כדי למנוע את (ה)מטרד הנ"ל, ובמיוחד לא לאפשר לצבועים להגיע לאזור, יש להימנע מפיזור אוכל, ולסלק שארי מזון. פעולות אלה ואחרות ימנעו מראש את תמריץ של הגעת צבועים לעיר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה