חדשות

יישוב בדואי חדש יקום מדרום לנבטים

חדשות18 בפברואר 2020    דקה אחת
0

כך גילה בפגישה אסטרטגית במועצת בני שמעון סמנכ"ל תכנון ברשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב גלעד אטקס

יישוב בדואי חדש יקום מדרום לנבטים
"מעניינים אותנו גם היישובים שלנו". הפגישה בבני שמעון | צילום: מועצה אזורית בני שמעון

ישיבה עם גלעד אטקס (סמנכ"ל תכנון ברשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב) התקיימה באחרונה במשרדי מהנדס מועצת בני שמעון ולדימיר פיצ'קר, זאת בנוכחות ניר זמיר (ראש המועצה האזורית) ובכירי המועצה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

ל"שבע" נמסר, שבמהלך הדיון סקר אטקס את התוכניות של הרשויות הבדואיות השוכנות בתחומי המועצה האזורית ובסמוך לה: רהט, לקיה, תל שבע וטראבין. אותן מקדמת הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים, והוסיף שבעתיד יקום יישוב חדש מדרום לנבטים וכביש 25, שנועד להסדיר את ההתיישבות הקיימת במקום.

זמיר: "הסדרת התיישבות הבדואים היא אינטרס של בני שמעון ושל הבדואים כאחד; הסדרת המצב תשנה באופן דרמטי את מצבם מכל הבחינות בתחומי הדיור, התחבורה, פינוי הפסולת והאשפה ועוד, אבל הסדרה אמיתית צריכה להיעשות לפי הצרכים האמיתיים של הבדואים ותוך מעורבות של היישובים שלנו, ולא על גבם. גם היישובים שלנו רוצים לגדול ולהתפתח, ושיתוף הפעולה חשוב לכולם. מעניין אותנו מה קורה עם הבדואים, אבל מעניינים אותנו גם היישובים שלנו. זהו אינטרס של כולנו להגיע להבנות ולהסכמות. בנוסף לכך, יש לבחון את פוטנציאל מימוש השטחים הקיימים בתחומי היישובים, לפני שמפתחים אזורים מרוחקים יותר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה