חדשות

20 נפגעים בתאונות אופניים בעשור בבאר שבע

חדשות17 בפברואר 2020    דקה אחת
0

ברחבי הארץ נהרגו ב-2019 לא פחות מ-17 רוכבים, אחד יותר מבשנה שקדמה לה. בבירת הנגב, לשמחתנו, היו "רק" פצועים"

20 נפגעים בתאונות אופניים בעשור בבאר שבע
פחות מסוכן בבאר שבע. רוכבת אופניים | צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

20 רוכבי אופניים נפגעו בתאונות דרכים בבאר שבע בעשור האחרון (2010 – 2019), 11 מהם פצועים קשה והיתר נפצעו באופן קל.

ל"שבע" נמסר, שלרוכבי האופניים (הרגילים) הייתה 2019 שנה קטלנית יותר, לעומת השנה שלפניה: 17 רוכבי אופניים נהרגו בתאונות ב-2019 מול 16 בשנה שקדמה לה, כאשר מספר ההרוגים ב-2019 היה הגבוה ביותר בעשור החולף. לפי הנתונים של עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנה שעברה נפגעו בתאונות דרכים 183 רוכבי אופניים, 59 מהם נפצעו באורח קשה. רובם הגדול של הרוכבים שנפגעו ב-2019 בתאונות (150), נפגעו בתחום העירוני, בתוך הערים והיישובים. רוב הרוכבים ההרוגים (9 מתוך 17), באותה שנה נהרגו בכבישי הערים והיישובים.

ארז קיטה (מנכ"ל "אור ירוק"): "רוכב האופניים אינו יכול להתגונן מפני פגיעת רכב, בוודאי כשהרכב מגיע במהירות גבוהה, ובשל כך במקרים רבים נפגעים הרוכבים באופן קשה וקטלני. חייבים להגן על רוכבי האופניים, ולאפשר להם לרכוב בביטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה ולסלילת שבילי רכיבה ייעודיים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים, הוא מצוי בסכנה של ממש, ועל כן חייבים לדאוג להפרדה של הרוכבים מכלי הרכב שבכביש עוד היום, לפני שייפגע הרוכב הבא".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה