חדשות

מובילים בעזרת "אדמה"

חדשות13 בפברואר 2020    2 דקות
0

11 תלמידים מבאר שבע התקבלו באחרונה לתוכנית המנהיגות המתחדשת של ארגון LEAD

מובילים בעזרת "אדמה"
חלוצים. צוות ליד דרום הראשון | צילום: באדיבות "ליד"

אלפי תלמידים נחשפו לתוכנית, מאות נרשמו אליה, ו-11 התקבלו לנבחרת צוות דרום של LEAD, שנפתח באחרונה בשיתוף חברת "אדמה" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, ש-LEAD המסלול לפיתוח מנהיגות בישראל, שהוקם במטרה לפתח את דור המנהיגים הבא של המדינה, פתח בימים אלה צוות דרומי שמושבו בבירת הנגב, כאמור הודות לתמיכת "אדמה". המעבר של הצוות לבאר שבע, לאחר שנים בהם לא פעל הארגון בעיר, איפשר לצרף אליו יותר תלמידים תושבי בירת הנגב. אחרי תהליך מיון קפדני, שכלל חשיפה של התוכנית בידי נציגי הארגון בבתי הספר ברחבי העיר ותהליך הרשמה ומיפוי, נבחרו 11 התלמידים הבאר שבעים משתתי התוכנית.

LEAD, המכשיר בני נוער מכל הארץ להובלה ומנהיגות, קיים בשנים האחרונות את המפגשים וההכשרה שלו לכלל תושבי הדרום במכללה האקדמית "אחווה". כדי להרחיב עוד יותר את השירות הניתן לתושבי האזור, הועברה הפעילות למרכז החדש בבירת הנגב, המהווה בית לשגרירי הארגון מכל האזור ומבאר שבע בפרט. פתיחת הסניף נעשתה הודות לשיתוף פעולה עם העירייה, חברת "כיוונים" וחברת "אדמה", שהשקיעה בתוכנית במסגרת פועלה למען הקהילה לקידום מצוינות בחינוך בעיר.

כעת, נפתחת ההרשמה למחזור הבא של LEAD, וצעירים תושבי הדרום מוזמנים להגיש מועמדות להצטרפות לתוכנית ההכשרה הייחודית של הארגון. מדי שנה, מגישים כ-6,000 בני נוער מכיתות י' מכל רחבי הארץ מועמדות למסלול, ומתוכם נבחרים כ-140 נערים ונערות שזוהו כבעלי פוטנציאל למנהיגות והובלה. הם מצטרפים לתוכנית מעמיקה וייחודית, המאפשרת להם לפתח את יכולותיהם, וכך להתפתח ולהפוך, כל אחד בתחומו, למנהיג ומוביל. הארגון ממשיך ללוות את בוגרי התוכנית עד הגיעם לגיל 35.

אליאב זכאי (מנכ"ל ארגון LEAD): "הצעירים בדרום הארץ מלאי פוטנציאל, חדורי מוטיבציה ושואפים למצוינות. אנחנו ב-LEAD לקחנו על עצמנו כמשימה לטפח את אותם צעירים, ולתת להם את כל האפשרויות להצליח. אני קורא לכל מי שמעוניין להשפיע על החברה ושהרצון לשנות דברים בוער בו, להגיש מועמדות".

צבי מנור (סמנכ"ל תפעול ישראל ב"אדמה"): "אנו גאים ושמחים להיות חלק מהבאת התוכנית לעיר באר שבע. זהו עוד נדבך בפעילות של חברת 'אדמה' לקידום מצוינות בחינוך בעיר במסגרת פעילות החברה בקהילה ובשותפות העמוקה שלנו עם מינהל החינוך בעיריית באר שבע. תוכנית זו מצטרפת לתוכניות נוספות שאנחנו משקיעים בהן בתחום זה בבאר שבע, ביניהן 'אור לחינוך', 'מפזרים זרעים של מדע' ו'דורות'. זוהי חלק מחובתנו ליצירת עתיד טוב יותר עבור תושבי הנגב בפרט והמדינה בכלל".

מאז הוקם LEAD לפני יותר מ-20 שנה, הפעילו משתתפי המסלול יותר מ-450 פרויקטים חברתיים, שהייתה להם השפעה עמוקה על אלפי אנשים בכל הארץ, למשל "כנפיים של קרמבו", "יום המורה", צאל"ה ן"זיכרון בסלון". כיום, בוגרי התוכנית מצויים בתפקידי הנהגה והובלה במשק הישראלי: בצבא, בהיי-טק, במגזר הפרטי והציבורי ובשדה החברתי. ההשתתפות בתוכנית לא כרוכה בעלות. בני נוער בכיתה י' מוזמנים להגיש מועמדות דרך אתר הארגון.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה