חדשות

ללא מילים: דוברות רוסית ודוברות ערבית יצרו קשר מיוחד

חדשות11 בפברואר 2020    דקה אחת
0

תלמידות בית ספר בדואי באל סייד אירחו ניצולות שואה ובנות הדור השני מ"עמך" באר שבע. היה מקסים

ללא מילים: דוברות רוסית ודוברות ערבית יצרו קשר מיוחד
עם מלים מעטות בלבד. המפגש באל סייד | צילום: מיה קרוב

בית הספר "אורט אלסייד" אירח באחרונה, לרגל מיזם "המילה הטובה", המתקיים ברשת "אורט" זו השנה השנייה, 20 ניצולות שואה ובנות הדור השני למפגש היכרות ושיח מיוחד במינו.

ל"שבע" נמסר, שהניצולות ובנות הדור השני הגיעו למרכז הרב תחומי המשמש את נשות אלסייד למטרות שונות: בשעות הבוקר כמרכז יום לקשישות, ובשעות אחר הצהריים כמרכז פעילויות לבני נוער. במפגש השתתפו 7 תלמידות י' וי"א מבית הספר, שחלקן הגיעו לארגון "עמך" בבאר שבע. הנערות יחד עם הצוות החינוכי של "אורט אלסייד" ורכזת המרכז יזמו פעילות מיוחדת ליצירת קשר בינ-תרבותי ובינ-דורי לעידוד שיח משותף, מכבד ומעצים וקירוב לבבות בין כל גוני החברה בישראל.

חברות "עמך" הוזמנו לארוחת בוקר מפנקת ועשירה, שכללה אוכל מסורתי בדואי, והשתתפו בפעילות היכרות ממנה הוקסמו, שבמסגרתה ישבו הנשים היהודיות והבדואיות ב-2 מעגלים, והוזמנו לנסות להכיר זו את זו. הבדואיות מדברות מלים מועטות בלבד בעברית ובין חברות "עמך" היו גם דוברות רוסית שכמעט לא מדברות עברית, וכך נוצר מפגש בינ-תרבותי מעניין; ניתן היה לראות כיצד לעתים עם מלים מעטות בלבד הצליחו הנשים והנערות לחוש קירבה זו לזו, ולייצר אינטימיות גם מבלי לדבר את השפה באופן מלא. הנשים שאלו זו את זו על ילדים, משפחה, פעילות במרכז ועוד. עם תום הפעילות, קיבלו האורחות הסבר על הלבוש הבדואי המסורתי, וזכו לראות טקס הכנת קפה בדואי במקום. לבסוף, חתמו כולן על אמנה בעד קידום המעורבות והשותפות ההדדית בין העמי .

ומארגנות האירוע סיכמו: "זה היה יום מרגש וביקור מיוחד במינו; כל חברות 'עמך' שהשתתפו בסיור, נהנו מאוד, ושמחו על ההזדמנות לבקר ביישוב בדואי, ולהכיר נשים בנות גילן מתרבות אחרת. הן ביקשו להמשיך לקדם את הקשר בין העמים ובין 'עמך' לבית הספר ולמרכז הרב תחומי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה