חדשות

בלעדי: הפעילות במפעל "רמתא" תחוסל כמעט לחלוטין

חדשות11 בפברואר 2020    2 דקות
1

יותר מ-200 עובדי המפעל הבאר שבעי יועברו למפעל "אלתא" באשדוד, בעוד לכ-80 עובדים אחרים יוצע לפרוש לגמלאות או להתנייד למפעלים אחרים של התעשייה האווירית כולל בלוד. בעוד כ-3 שנים אמור להיפתח בשטח "רמתא" מפעל חדש

בלעדי: הפעילות במפעל "רמתא" תחוסל כמעט לחלוטין
יינטש כמעט לחלוטין לעוד כ-3 שנים. מפעל "רמתא" | צילום: ארכיון "שבע"

מעקב "שבע": לאחר כ-53 שנות פעילות רצופה, יחדל למעשה מפעל "רמתא" של התעשייה האווירית בבאר שבע להתקיים, עד לפתיחת המפעל החדש של החברה באותו מתחם בעוד כ-3 שנים. כזכור, כבר בינואר 2018 פרסמנו כאן שהתעשייה האווירית שוקלת לסגור את "רמתא", שבו יוצרו ספינות, ונחשב בעבר לעוגן תעסוקתי בבירת הנגב.

ל"שבע" נודע, שרוב עובדי המפעל כיום (יותר מ-200 מכ-300 העובדים ב"רמתא") יועברו לעבודה במפעל "אלתא" של התעשייה האווירית באשדוד, כאשר לעוד כ-80 עובדים יוצע לפרוש לגמלאות או להתנייד למפעלים אחרים של החברה, כולל בלוד. יש לציין, שחיסול כמעט כל הפעילות ב"רמתא" יפגע גם בנותני השירות למפעל, בין היתר בתחומי ההזנה, ההסעות והניקיון.

כזכור, ב-21.8 האחרון (לפני כחצי שנה) פרסמנו כאן, שהנהלת התעשייה האווירית הודיעה לעירייה על הקמת מפעל נוסף בעיר, שיתמקד בתחום היבש דווקא. לפי הודעת החברה בזמנו, "מוצרי המפעל יהיו בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחומים כגון רובוטיקה אוטונומית קרקעית ומערכות מכ"ם יבשתיות כמו Drone Guard לשיבוש רחפנים ומכ"מים להגנת גבולות. פתיחת מפעל היבשה" בבאר שבע “הינה חלק מהאסטרטגיה החדשה אותה מובילים דירקטוריון והנהלת התעשייה האווירית. בהקמת המפעל יושקעו עשרות מיליוני שקלים לטובת בניית תשתיות טכנולוגיות חדשניות ומחקר ופיתוח בתחומים פורצי דרך. הוא יהיה חלק מחטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית העוסקת בפיתוח מערכות מכ"מים מוטסים, מודיעין על מטוסי משימה, לוחמה אלקטרונית, תקשורת ועוד. 'אלתא' היא בעלת שם עולמי בתחומה, פיתחה וייצרה את מכ"ם מערכת 'כיפת ברזל', ומערכותיה המתקדמות נמכרות לצרכים צבאיים ואזרחיים ליותר מ-100 מדינות ברחבי העולם".

כחודש לאחר מכן, הודיעה הרשות, ש"המפעל החדש בן כ-12 אלף מטר ייבנה במזרח העיר באר שבע, ויעסיק כבר עם פתיחתו, בעוד כ-3 שנים, מאות מהנדסים ומפתחים. המפעל יתרכז בפיתוח תעשייה ביטחונית, רובוטיקה, סייבר וטכנולוגיה מתקדמת, ויהפוך לאחד ממפעלי היבשה המתקדמים והמובילים בעולם, פורץ דרך בתחומו. מפעל היבשה החדש של" החברה "יוקם במבואה המזרחית של באר שבע, סמוך למפעלי רמת"א, באזור התעשייה והתעסוקה המתקדמת של מזרח העיר, ויחזק את האזור כולו, הכולל את פארק ההיי-טק 'גב ים נגב'", בית החולים "'סורוקה', אוניברסיטת בן גוריון, אזורי התעשייה והמשרדים המתחדשים וכחלק מרובע החדשנות".

מהתעשייה האווירית נמסר, בתגובה: "התעשייה האווירית משקיעה בימים אלה עשרות מיליוני שקלים בהקמת מפעל יבשה חדשני בבאר שבע לפיתוח ובניית תשתיות טכנולוגיות חדשניות בתחום היבשה לקידום פיתוח מערכות בתחומי הרובוטיקה ואוטונומיה קרקעית, מערכות מכ"ם יבשתיות לשיבוש רחפנים, מכ"מים להגנת גבולות, כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית של התעשייה האווירית".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • ללא שם

    זה תוצאה של וועד רע ומושחת!!!