חדשות

יום דרווין בבאר שבע

חדשות10 בפברואר 2020    2 דקות
0

הרצאות של 2 חוקרים למדעי החיים באוניברסיטת בן גוריון יביאו את בשורתה של תיאוריית האבולוציה הידועה לבר בבירת הנגב

יום דרווין בבאר שבע
צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

כיצד נראים חיי החברה של סוסים? ואיך הצפע מצליח לחיות במדבר?

ל"שבע" נמסר, שבמסגרת יום דרווין הבינלאומי, יתקיימו (רביעי) בבאר שבע הרצאות פתוחות לציבור מפי חוקרים למדעי החיים מאוניברסיטת בן גוריון. הכניסה חופשית, בכפוף להרשמה מראש. בכל שנה, ב-12 בפברואר, מצוין יום הולדתו של צ'רלס דרווין, מי שהגה את תיאוריית האבולוציה פורצת הדרך בספרו "מוצא המינים", והיה לאחת הדמויות החשובות במדע ובתרבות האנושית. מאז ועד ימינו, מדענים, חוקרים והוגים מעריכים את פועלו, ומוקירים את זכרו. מרכז "איאן ראנד" בישראל, עמותת "מדע גדול, בקטנה", מכון "דוידסון לחינוך מדעי" (הזרוע החינוכית של מכון "ויצמן למדע") ואוניברסיטאות ברחבי הארץ, חברו יחד לציון יום דרווין הבינלאומי בארץ, במטרה לתרום להנחלת התובנות המדעיות לכלל האוכלוסייה. השנה, יגיע יום דרווין גם לבירת הנגב כאשר בר "כפרה" יארח 2 חוקרים מהאוניברסיטה, שיסבירו על האבולוציה המעניינת של הסוסים והנחשים.

ההרצאות ייערכו החל מ-19:30 בבר שברחוב סמילנסקי בעיר העתיקה. ההרצאה הפותחת תעסוק בהתפתחות האבולוציונית של סוסים ומשק האדם מפי פרופ' עמוס בוסקילה (פתיחת דלתות ב:19:00). היא תתמקד בחיי החברה של סוסים בעבר ובדרך בה ניתן לשנות ולהיטיב עם הצרכים הבסיסיים של סוסים, הנמצאים באורוות כיום. בהמשך, ב-20:30, תתקיים הרצאה של ד"ר חיים סיוון בנושא סודות העכן הקטן. ד"ר סיוון ירחיב על המין הקטן ביותר ממשפחת הצפעיים, ההתאמה האבולוציונית לחיים במדבר, התזונה של העכן והגידול המשפחתי שלו. ההרצאה תכלול סיכום של מחקר ותצפיות שנערכו לאורך כ-40 שנה.

לקראת אירועי יום דרווין, אמר ד"ר ארז גרטי (ראש תחום תקשורת המדע במכון "דוידסון לחינוך מדעי"): "תורת האבולוציה מכניסה תופעות רבות במדעי החיים להקשר רחב; היא מוסיפה להם חוקיות והגיון. במובן מסוים, האבולוציה היא חלק ממשמעות החיים עצמם".

יומירן ניסן (מנכ"ל עמותת "מדע גדול, בקטנה") הוסיף: "פריצת הדרך המדעית של דרווין שהתגלתה בעקבות מסעותיו בדרום אמריקה, מסעירה ומרגשת עד ימינו אנו. תיאוריית האבולוציה, המתחקה אחר שאלת עצם קיום החיים בעולמנו, מהווה השראה על זמנית לסקרנות, אומץ לב ומחשבה מדעית בלתי מתפשרת על המציאות הסובבת את כולנו גם כיום ובכל תחום".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה