חדשות

מעקב "שבע": הוקפא המכרז לרב קהילה נוסף ליוצאי אתיופיה בבאר שבע

חדשות10 בפברואר 2020    2 דקות
0

הממונה על המועצה הדתית יהושע (שוקי) דמרי מסביר זאת בהנחיה שקיבל "עקב המצב הפוליטי הקיים"

מעקב "שבע": הוקפא המכרז לרב קהילה נוסף ליוצאי אתיופיה בבאר שבע
ההפגנה בדרך? הפגנה של יוצאי אתיופיה בבאר שבע | צילום ארכיון: רונית סמאי

מערכת הבחירות השלישית לכנסת הביאה להקפאת המכרז לתקן רב נוסף לקהילת יוצאי אתיופיה בבאר שבע, כך טוען הממונה על המועצה הדתית בבירת הנגב יהושע (שוקי) דמרי.

כזכור, ב-27.1 פרסמנו כאן בלעדית על ביטול הפגנה של בני הקהילה בער מול משרדי המועצה הדתית במחאה על אי פרסום המכרז. אחד הפעילים החברתיים, שדרשו בתוקף את הוצאת המכרז, סיפר ל"שבע", שמדובר באפליה של קהילת יוצאי אתיופיה בבאר שבע. הפעיל סיפר בין היתר, שלפי החלטת ממשלה וועדת שרים נקבע שעל כל 1,500 מבני הקהילה יהיה תקן רב. בבירת הנגב "יש כמות גדולה של תושבים מיוצאי האתיופית (יותר מ-6,000 איש), שמצדיקה לבקש תקן נוסף לרב קהילה, ומשום כך הממונה על המועצה הדתית דמרי, הגיש בקשה לממש את החלטת הממשלה בעירו ולקבל תקן נוסף, ובקשתו אכן אושרה בידי המשרד לשירותי דת, והוא קיבל את התקן בעבור הקהילה".

אולם, "למרות זאת בפועל, הוא אינו מוכן להוציא מכרז, ולאפשר לבני הקהילה האתיופית לאייש את התקן. מניעיו אינם ברורים, אך מה שברור לעין כל היא ההזנחה המתמשכת של משרד הדתות והמועצות הדתיות של קהילת יוצאי אתיופיה. השאלות שעולות הן מדוע דמרי וחבריו מונעים את פרסום התקנים? ומדוע המועצות הדתיות שביקשו תקנים אינן ממשות את החלטת הממשלה? חשוב להבין שאי יישום התקן הוא צפצוף על החלטת הממשלה ורמיסה ברגל גסה של זכויותיהם של בני הקהילה האתיופית. תוקפם של התקנים יפוג ב-5.2 השנה, ולאחר מכן התהליך לבקשת תקן יחל שוב, אם יחל בכלל, והבעיה תעמיק מול המועצה הדתית, כאשר יישום התקנים יהיה רחוק שנות אור ביחס לצורך הקיים מול הקהילה האתיופית המתרבה בעיר”.

דמרי לא השיב לשאילתא בעניין שהעביר לו "שבע", אך ביום פרסום הידיעה הודיע הפעיל החברתי שהמועצה הדתית אישרה את פרסום המכרז לתפקיד רב קהילה נוסף, ולכן גם בוטלה ההפגנה. חלק מהפעילים אפילו קיבלו לידיהם עותק מהפרסום עבור אותו מכרז, לפיו ניתן היה להגיש אליו מועמדות עד ה-16 בחודש, אבל לפחות לאדם אחד שביקש להגיש מועמדות למכרז נאמר שאין כלל מכרז כזה.

תגובת דמרי: "אכן, המועצה תכננה והוציאה טיוטה לפרסום (מכרז) רב הקהילה. אולם, לצערי ביום שרצינו לפרסם, התקבל ממשרד מנכ"ל המשרד לשירותי דת וממשרד הרב הראשי לקהילת העדה האתיופית הנחיה חד משמעית וברורה שאין לפרסם, ויש לעצור כל תהליך להוצאה ובחירת רב נוסף לקהילה עד להודעה חדשה, וזאת עקב המצב הפוליטי הקיים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה