חדשות

אסטרונאוט במרחבים

חדשות10 בפברואר 2020    3 דקות
0

האסטרונאוט ד"ר דונלד תומאס, הגיע לקריית החינוך במועצה האזורית, במסגרת שבוע החלל הישראלי, להרצאה מרתקת עבור תושבי המועצה

אסטרונאוט במרחבים
מסר חללי. האסטרונאוט במרחבים | צילום: באדיבות מועצת מרחבים

הרצאה מהשמיים: האסטרונאוט ד"ר דונלד תומאס העביר באחרונה לתלמידים בקריתי החינוך של מועצה האזורית מרחבים הרצאה מרתקת, במסגרת שבוע החלל הישראלי. ל"שבע" נמסר, שהאסטרונאוט יליד ארה"ב הוא בעל תואר בפיזיקה והנדסת חומרים, כיהן בתפקיד בכיר בנאס"א, ביצע מאות ניסויים בחלל, וכיום הוא דובר ומרצה מבוקש ובעל השראה בכל העולם.

ד"ר תומאס סיפר לקהל שהוא עבד עם האסטרונאוט הישראלי המנוח אילן רמון: "היינו גאים בו מאוד; בדיוק כמו שאתם גאים בו, כך גם אנחנו. כיוון שהוא לא כאן, הגעתי הנה בעצמי, כדי לעודד את בני הנוער להתעניין במקצועות החשובים פיזיקה ומתמטיקה ובחלל. ואני מאוד שמח להיות כאן".

הוא שיתף את הילדים שנכחו במקום באהבתו לחלל ובכך שניסה 3 פעמים להתקבל לנאס"א, ונכשל, אבל לא ויתר, עד שהגיעה ההודעה המשמחת. המסר העיקרי שביקש המרצה להעביר לתלמידים הוא שאנו מוכרחים לחלום, להעז ולהגשים את החלומות שלנו; אסור לוותר. הכל אפשרי.

ראש מועצת מרחבים שי חג'ג': "אנו דואגים לטפח את הסקרנות למדע כבר מגיל צעיר. בגני הילדים שלנו לומדים על החלל, וחלק מהילדים השתתפו בסדנאות ובלמידה בשבוע החלל. פרויקט 'מועדון הטייסת' פועל בבית הספר 'מבועים', ותוכנית 'ספייס-לאב' בתיכון 'מרחבים'. 2 הפרויקטים הם בהובלת קרן רמון, ותורמים רבות ליצירת מנהיגות איכותית, ערכים ולמידה. הקרן מקיימת תחרות בין תלמידי "ספייסלאב", ותלמידי "מרחבים" הגיעו לשלב הגמר באותה תחרות.

"מועדון הטייסת" היא תוכנית מנהיגות חברתית ערכית של קרן רמון, לזכרם של אילן ואסף רמון ז"ל. מטרתה היא פיתוח וטיפוח מנהיגות חברתית ערכית בקרב צעירי ישראל, מתוך שאיפה ליצור בסיס לאזרחות אחראית, עמוד תווך לקיומה ארוך הטווח של מדינה דמוקרטית. במסגרת התוכנית, עוברים תלמידי כיתות ה' – ו' תהליך העצמה, בבית עם ההורים, בבית הספר עם החברים ובעבודה אישית וקבוצתית עם מדריכים, פרחי טיס, מבסיס חצרים. הטייסים משמשים מודל להצלחה ומצוינות, והקצינים משתפים אותם בסיפורים מעוררי השראה ובאתגרים אותם חוו במהלך חייהם ובאופן בו התמודדו איתם, ומלווים אותם בפעילויות שונות. אחת לחודש, מתקיימים מפגשים עם הטייסים בבתי הספר, והחניכים מגיעים לטייסות. ילדי הטייסת אף מחויבים ליזום התנדבות קבוצתית בקהילה, המותאמת לצרכי האזור בו פעילה התוכנית.

ואילו "ספייס-לאב" החלה לפעול לפני כשנה וחצי בחטיבת הביניים שבמועצה האזורית. "ספייס-לאב" היא התוכנית החינוכית המובילה בישראל בתחום החלל, המאפשרת לתלמידים הזדמנות ייחודית: לשלוח ניסוי לתחנת החלל הבינלאומית דרך תוכנית שנתית של למידה מבוססת חקר. התוכנית פעילה היום רק בבתי ספר בודדים בארץ, ביוזמת "תפוח פיס מרחבים" ובשיתוף המועצה והרשות לפיתוח הנגב, במסגרת תוכנית "מצוינגב". היא עושה שימוש בעולם המרתק של החלל, כדי לעורר בתלמידים השראה ומוטיבציה, ולחלום הכי רחוק שניתן, תוך מיצוי הפוטנציאל האישי והחברתי הטמון בכל תלמיד. התלמידים מבצעים מספר משימות מסגרת, הקרויות ע"ש חברי צוות מעבורת ה"קולומביה", שמטרתן לצייד את הקבוצה בארגז כלים עשיר לטובת ביצוע משימת השיא, תחרות שליחת ניסוי לתחנת החלל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה