חדשות

מעקב "שבע": "חוששת שהוועדה הוקמה כדי להגן על אשמים"

חדשות6 בפברואר 2020    2 דקות
0

אינגה יוסיפוביץ' (ברזובסקי), אלמנתו של הרופא המתאבד הראשון בבית החולים "סורוקה" במאי 2018, ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל, דורשת שוועדת הבדיקה הציבורית של משרד הבריאות ו"הכללית" תגיע "לחקר האמת". משרד הבריאות: זו "ועדה עצמאית".  

מעקב "שבע": "חוששת שהוועדה הוקמה כדי להגן על אשמים"
ד"ר אלכס ברזבוסקי ז"ל. אלמנתו חוששת מהגנה על נאשמים | צילום: דוברות "סורוקה"

שבוע לאחר הפרסום בעיתון "שבע" בעקבות התאבדותו של הרופא הרביעי ממאי 2018 בבית החולים "סורוקה" והקמת ועדת בדיקה ציבורית בעניין, מותחת אלמנתו של ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל (מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית לשעבר ב"סורוקה", ראשון הרופאים בבית החולים שהתאבד), אינגה יוסיפוביץ' (ברזובסקי), על אופן מינוי הוועדה.

לדבריה, "בכל הקשור להקמת הוועדה הקשורה לאירועים בבית החולים 'סורוקה', אני מברכת על הקמת ועדת בדיקה. אולם, חוששת שהוועדה הוקמה כדי להגן על אשמים, ולא כדי להגיע לחקר האמת. אני מניחה, אני חוששת, שהמטרה אינה להגיע לחקר האמת, אלא כדי להגן על הגורמים לבעיות, שר הבריאות ואנשי משרדו ומנכ"ל קופת החולים והנהלת 'הכללית'. מצב הרפואה בארץ בכי רע, לא בגלל הרופאים והאחיות, לא בגלל הצוותים האחרים; המצב רע בגלל חוסר התייחסות מתאימה של משרד הבריאות ושר הבריאות יעקב ליצמן, בגלל התנהגות שאינה שוויונית של מנכ"ל והנהלת 'הכללית'. אין לי טענה לנציגי הוועדה, יש לי חשדות לגבי הממנים".

והיא מוסיפה: "כאשר ליצמן ממנה ועדה וממנה שם אדם מטעמו, אני חוששת, אני חושדת, שהאדם מטעם; מוכשר וישר ככל שיהיה, בסוף הוא יעשה את דבר הממנה. מהיכן עולה החשד? מהתנהלות ועדת הבדיקה שמינה ליצמן לפרשת מנהלת בית הספר החשודה בפדופיליה באוסטרליה. מהיכן הביטחון שהוא לא ינסה להשפיע גם על הנציג שלו בוועדה הנוכחית? אז, כדי למנוע אפשרות כזאת, אני מרגישה ויודעת שאסור שליצמן ימנה נציגים לוועדה שעלולה לבדוק את פעילותו. ולגבי הממנה השני, מנכ"ל קופת חולים 'כללית', הוא היה עד לפני שנתיים מנהל בית החולים 'סורוקה'. כל מה שקורה ב'סורוקה' היום הוא תוצאה גם של התקופה שהוא היה מנהל בית החולים; הדרישות לעומס ותפוקות באו ממנו, המחסור בכוח אדם ושירותים נובע ממשאבים שהוא לא הצליח להביא. ועכשיו, הוא ימנה את הנציג שיבדוק מה קורה ב'סורוקה'? אין לי כלום נגד המועמד; אני מאמינה שהוא ישר וראוי. אולם, אסור שהמנכ"ל יהיה מי שימנה את נציגו בוועדה".

והאלמנה מסכמת: "למדתי שהייתה ועדה בכירה שבדקה את מצוקת המחלקות הפנימיות בבתי החולים. מדוע לא להפעיל מיד את הוועדה הזאת, שהייתה נאמנה רק לאמת, וחבל שמשרד הבריאות איננו מאמץ את מסקנותיה. אז, כן לוועדה. חייבים לבדוק. אולם, בידי נציגים שפטורים מלחץ והשפעה חיצונית".

תגובת משרד הבריאות: "אנחנו משתתפים בצער המשפחות וברצף המקרים הטראגיים שקרו. חשוב להדגיש, שמדובר בוועדה עצמאית שמינה שר הבריאות, בראשות שופטת בדימוס. הוועדה קיבלה את מלוא המנדט, ואנו מצפים ממנה להמלצות יסודיות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה