חדשות

93 אחוזים מהרשויות המקומיות בדרום תומכות בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים

חדשות5 בפברואר 2020    דקה אחת
0

מחקר רשמי של מינהל התכנון מגלה תמיכה גורפת בנגב להקמת נתב"ג 2 ליד באר שבע. הרשויות התומכות מייצגות 806 אלף תושבים

93 אחוזים מהרשויות המקומיות בדרום תומכות בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים
הדמיית שדה התעופה בנבטים | הדמיה: לשכת דובר עיריית דימונה

לא פחות מ-93 אחוזים מהרשויות המקומיות בדרום תומכות בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים. ל"שבע" נמסר, שכך עולה ממחקר שיתוף ציבור שערך באחרונה מינהל התכנון. לפי המחקר, 26 מתוך 28 ראשי הרשויות שהשיבו על השאלות במחקר, הביעו עמדה חיובית או חיובית ביותר לגבי הקמת נתב"ג 2 בנגב. השאלונים נשלחו לכל 40 ראשי הרשויות במחוז הדרום.

הרשויות התומכות מייצגות 806 אלף תושבים באזור, וראשי הרשויות מאמינים ששדה התעופה חיוני לפיתוח הנגב, קידום התעסוקה והתחבורה, חיבור תושבי האזור לישראל ולעולם ונושאים נוספים. התמיכה בקרב רשויות יהודיות וערביות דומה. גם בסביבה המיידית של נבטים, ביישובים שיושפעו ישירות משדה התעופה הבינלאומי העתידי, קיימת תמיכה גורפת בו: מתוך 15 הרשויות הנמצאות בטווח של 10 ק"מ מהשדה, 11 הביעו תמיכה, ורק אחת התנגדה לפרויקט.

בוועדת העורכים בירושלים התברר, שגם הרשויות שלכאורה הביעו התנגדות לשדה התעופה בנבטים, חורה ואשקלון, לא באמת מתנגדות; לפי נציגי התושבים בוועדה, הם שוחחו עם ראשי הרשויות, ואלה טענו שהם כלל לא מכירים את המחקר, ואינם מתנגדים לתוכנית. המחקר של מינהל התכנון, שהוצג השבוע בישיבתה של ועדת העורכים, הוא חלק מהליך התכנון של שדה התעופה, ובוצע בידי ד"ר רונית דוידוביץ-מרטון מחברת "ד.מ.ר. תכנון ופיתוח ערים ואזורים בע"מ". בהמשך, ייעשו מהלכים נוספים של שיתוף ציבור בנושא.

פרויקט הקמת שדה התעופה הבינלאומי הבא של ישראל הוא אחד הגדולים בתולדות המדינה; כיום, בוחן מינהל התכנון 2 חלופות: ברמת דוד שבצפון ובנבטים. בעוד מרבית אנשי המקצוע וראשי הרשויות ממליצים להקים את השדה בנגב, חיל האוויר מתנגד לכך, ובעקבותיו רשויות התכנון מקדמות כרגע רק את תכנון השדה ברמת דוד.

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה