חדשות

מעברים מסוכנים

חדשות4 בפברואר 2020    2 דקות
0

בדיקה של עמותת "אור ירוק" בבאר שבע מצאה יותר מדיי מעברי חצייה לא בטיחותיים בבירת הנגב...

מעברים מסוכנים
"ההבדל שבין חיים למוות". מעבר חצייה בבאר שבע | צילום: עמותת "אור ירוק"

סמוך לרוב מעברי החצייה שנצפו בבאר שבע אין פסי האטה, ורובם דהויים ומחוקים. ל"שבע" נמסר, שלנוכח היפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל בישראל  (לפי נתוני ה-OECD במקום השלישי הגרוע בשיעור חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים, כאשר ב-2019 נהרגו 88 הולכי רגל במדינה בתאונות), יצאו באחרונה חברי "קבוצות הנוער של 'אור ירוק' לכבוד שניאור חשין" לבדוק האם מעברי החצייה ביישובים תקינים ובטוחים, והאם הולכי הרגל חוצים אותם באופן בטוח וכחוק.

המתנדבים צפו במעברים ב-39 רשויות ברחבי הארץ, ובמהלך התצפית נדגמו כ-215 מעברי חצייה ונצפו יותר מ-2,100 בני אדם בעת שהם חוצים את הכביש. במהלך הבדיקות, נבחנו מספר פרמטרים של בטיחות: תקינות המעברים (דהויים, מחוקים, צבועים היטב), האם קיימת הנמכת מדרכה לקראת מעבר החצייה, הימצאות פס האטה לפני המעבר, הימצאות תמרור המסמן מעבר חצייה במקום, תאורה סמוך למעבר בשעות החשיכה, והאם ישנו פס האטה לפני מעבר החצייה. בנוסף, בדקו המתנדבים את התנהגותם של הולכי הרגל והנהגים במקום: כמה נהגים העניקו זכות קדימה, כמה הולכי רגל חצו שלא במעבר, כמה דיברו בסלולרי תוך כדי חצייה, כמה סימסו או גלשו בנייד בעת החצייה וכמה חצו את הכביש עם אוזניות.

בבירת הנגב נבדקו 32 מעברי חצייה. 17 מהמעברים הללו נמצאו דהויים ומחוקים. סמוך ל-6 מהמעברים שנבדקו לא קיימת הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש. ליד 18 ממעברי החצייה אין תמרור או שהתמרור במקום אינו תקין. סמוך ל-23 מהמעברים לא קיים פס האטה, וליד 9 ממעברי החצייה אין תאורה.

23 אחוזים מהנהגים שנצפו לא העניקו זכות קדימה להולכי רגל במעברים. 18 אחוזים מהולכי הרגל חצו שלא במעבר חצייה. 26 אחוזים דיברו בטלפון הסלולרי במהלך החצייה. 28 אחוזים גלשו או הקלידו בנייד בחצייה, ו-22 אחוזים חצו תוך שהם מרכיבים אוזניות.

ארז קיטה (מנכ"ל "אור ירוק"): "המספרים של הולכי הרגל שנפגעים ממשיכים להיות גבוהים ומדאיגים; הם חסרי הגנה, ומפגש בינם לכלי רכב ייגמר תמיד בפגיעה להולך הרגל ובכאב גדול לו ולאוהביו. הפיתרון להצלת הולכי הרגל הוא פשוט לביצוע, זול ובאמת מונע תאונות; ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל, לוודא תקינות של מעברי החצייה ולהציב פסי האטה במעברים 'האדומים' ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים, כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. מעברי חצייה תקינים, מוארים, מרומזרים או עם פסי האטה יכולים להיות עבור הולכי הרגל ההבדל שבין חיים למוות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה