חדשות

ערד ה"ירוקה"

חדשות30 בינואר 2020    דקה אחת
0

שכונה חדשה ו"ירוקה" בהיקף של 1,300 יחידות דיור תוקם בעיר, באמצעות פיתוח עצמי של העירייה בראשות עו"ד ניסן בן חמו

ערד ה"ירוקה"
ערד | צילום: ניקולאי ולסנקו

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, חתם באחרונה על תוכנית פיתוח חדשה לשכונה במערב העיר. ל"שבע" נמסר, שהעירייה תנהל ותפתח את פרויקט הבנייה באמצעות החברה הכלכלית ורשות מקרקעי ישראל, בהיקף של 478 מיליון שקלים.

עו"ד בן חמו הוא חלוץ המתנגדים לתוכניות של משרד השיכון, כמו "מחיר למשתכן" או הסכמי הגג, מכיוון שלדעתו הן פוגעות בערך הקרקע ושוק הנדל"ן בערד. בשל כך, החליטה העירייה על מהלך של פיתוח עצמי של פרויקט הבנייה החדש, ולא באמצעות המשרד וגורמים ממשלתיים אחרים, כפי שהיה נהוג עד כה בעיר. השכונה החדשה תיבנה ליד שכונת "גבים" שבמערב ערד, ותכיל כ-1,300 יחידות דיור, חלקן בבתים צמודי קרקע וחלקן בבנייני דירות, עם מרחבים ציבוריים איכותיים, פארקים ורחובות מסוגננים.

בהתאם לחזון הירוק של העיר, תוקם השכונה לפי עקרונות איכות הסביבה, בנייה "ירוקה" וניצול אנרגטי חכם. החזון "הירוק" והסביבתי של העירייה אינו רק סיסמה, שכן ערד מנהלת מאבק עיקש וארוך שנים נגד הקמת מכרה פוספטים בקרבת העיר ועל חשבון שטחים פתוחים של המדבר, מנצלת גז טבעי לייצור חשמל "ירוק" לתושבים ולתעשייה, מעבירה קמפיין מצליח "עיר ללא פלסטיק" במוסדות החינוך וברשות, תבנה חווה סולארית עד 2030 ובכך תהיה למעשה העיר הראשונה בישראל המייצרת ומחלקת לתושביה אנרגיה יציבה ו"ירוקה" והנקייה ביותר שניתן ופרויקטים נוספים כדי לשמור על צביונה המיוחד של ערד.

העיר נמצאת בתנופת נדל"ן ופעילות תיירותית, הן בשל מיקומה הגיאוגרפי הייחודי בשערי מדבר יהודה והן עקב העובדה שבשנים האחרונות מושקעים משאבים ותקציבים רבים בפיתוח ערד בחינוך, תעשייה, כלכלה ורווחה.

בן חמו: "כפי שאמרתי ונהגתי, וכך אעשה  גם בהמשך הדרך, לא אוותר על פיתוח עצמי בכל הקשור לדיור ופיתוח נדל"ן בעיר ערד, מכיוון שזהו סימן מובהק לחוסן כלכלי ויכולות הניהול של העירייה. אני סמוך ובטוח שהעיר ערד בשנים הבאות תהפוך לשחקן מרכזי ואיכותי בשוק הנדל"ן".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה