חדשות

מצטיינים במתמטיקה ופיזיקה

חדשות28 בינואר 2020    2 דקות
0

16 כיתות מצוינות נוספות במתמטיקה ומדעים ייפתחו בשנת הלימודים הבאה בחטיבות הביניים בבאר שבע

מצטיינים במתמטיקה ופיזיקה
ד"ר חפצי זוהר. השתתפה בכנס בארה"ב | צילום: יניב סול

עיריית באר שבע, משרד החינוך ו"קרן טראמפ לחינוך" ממשיכות לקדם את החינוך למצוינות בבירת הנגב, ובמסגרת זו ייפתחו בשנת הלימודים הבאה (התשפ"א) 16 כיתות מצוינות חדשות בחטיבות הביניים ברחבי העיר. בעירייה מזכירים, שהתוכנית העירונית לקידום המצוינות במתמטיקה ופיזיקה בבאר שבע היא ראשונה וייחודית בארץ, ונפתחה במטרה לאפשר ליותר תלמידות ותלמידי חטיבות הביניים ללמוד במסגרת מצוינות, שתוביל אותם בהמשך ללימודי מתמטיקה ופיזיקה ברמת 5 יחידות בתיכון.

עם פתיחת הכיתות החדשות בבירת הנגב, יוכלו תלמידים מצוינים רבים נוספים למצות את הפוטנציאל שלהם, ולעלות כבר מגיל צעיר על המסלול להצלחה. תוכנית המצוינות עתידה לפעול בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר, כאשר כל אחת מהכיתות שיתווספו אליה תקבל עוד שעות הוראה שבועיות. השנה הנוכחית (התש"פ) תוקדש להיערכות ופיתוח מקצועי של המורים, שילמדו בכיתות המצוינות שייפתחו החל משנת הלימודים הבאה בשכבות ח' – ט'. גם תכני הלימוד ישודרגו, ויתמקדו בחשיבה מתמטית מסדר גבוה וביישומיה במדע. כדי ליישם את התכנים שיספק מוסד אקדמי, יוזמנו המורים לעבור התפתחות מקצועית מרוכזת, שתכלול ליווי פדגוגי אישי ועבודה קלינית בקבוצות למידה מקצועיות.

כל בית ספר ימנה "רכז מצוינות", שתפקידו יהיה להנחות תהליך של איסוף וניתוח נתונים על התקדמות הלמידה, ולהפעיל בהתאם את צוות המוסד. מנהלי בתי הספר יתבקשו להשתתף בפורום מנהלים מקצועי, בו יתמקדו בהיבטים הפדגוגיים, הארגוניים והפסיכולוגיים הכרוכים בקידום המצוינות בלימודי המתמטיקה והמדעים.

מ"מ ראש הרשות ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר: "העיר באר שבע מאמינה ביכולתם ובזכותם של כל ילד וילדה לשאוף למצוינות ולהצטיין בנקודת החוזק האישית. התוכנית במתמטיקה מאפשרת לתלמידות ולתלמידים שזו חוזקתם להצטיין בתחום זה. אנו מאמינים בהבניית יסודות איתנים, החל בחטיבת הביניים, ולכן לאחר שיתוף הפעולה המוצלח עם משרד החינוך ו'קרן טראמפ לחינוך' אנחנו מתחילים בתוכנית בחטיבת הביניים מתוך אמונה ששם נבנים היסודות האיתנים בעבור כולם. גם בתוכנית זו הלב הפועם הינו המורות והמורים, המהווים מנהיגות חינוכית משמעותית בהובלת כלל התהליכים. אנו מאמינים שמגוון התוכניות המעודדות לתרבות של מצוינות משפיעות עם כלל המערכת, ומשמשות גורם משמעותי נוסף בהצעדת המערכת כולה אל עבר התקדמות והצלחות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה