חדשות

בין 10 המצטיינים בארץ

חדשות28 בינואר 2020    2 דקות
0

ענבר טננבאום מלהבים, תלמידת כפר הנוער "אשל הנשיא" היא אחת מ-10 התלמידים מכל הארץ שזכו בפרס "גור אריה" לעבודות גמר מצטיינות

בין 10 המצטיינים בארץ
הוקרה לתלמידה מ"אשל הנשיא". טננבאום מקבלת את הפרס | צילום: סטס

תלמידת כפר הנוער "אשל הנשיא" ענבר טננבאום מלהבים היא בין 10 התלמידים מכל הארץ שזכו בפרס "גור אריה" לעבודות גמר מצטיינות מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך לשנת הלימודים התשע"ט.

לשבע" נמסר, שלתחרות (ע"ש המחנך ישראל גור אריה ז"ל, ששימש כמפקח על החינוך החקלאי מטעם משרד החינוך, וראה את פסגת ההוראה והלימוד בחקירה והתנסות עצמית של תלמידים) הוגשו מאות עבודות, ושעבודת הגמר של טננבאום בפיזיקה זיכתה אותה בפרס כספי של 1,500 שקלים. "העולם נמצא בפני משבר אנרגיה", היא מנסה להסביר במלים פשוטות עבודה מדעית מורכבת שכתבה, בהנחיית פרופ' דב שוורץ (המדען הראשי של הוועדה לאנרגיה אטומית) ואלעד מלכה. "צריכת האנרגיה העולמית צפויה לעלות פי 3 עד 2050 בעוד שמקורות האנרגיה מתכלים, ולכן בחנתי דרך חלופית להפקת אנרגיה בתהליך של היתוך גרעיני".

עבודת גמר הינה עבודה מחקרית ברמה אקדמית שתלמידי תיכון רשאים לכתוב בנושאים שונים, לפי בחירתם ותחומי העניין האישיים שלהם, מעבר למקצועות הלימוד הרגילים. העבודה מזכה את התלמידים ב-5 יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות. במסגרת כתיבת העבודה, נדרשים התלמידים להשתמש בכלי מחקר אקדמיים ומדעיים, תוך ליווי והנחיה של מומחים מהאקדמיה שהמינהל מצמיד להם. העבודות נבדקות בידי בוחנים חיצוניים המומחים בתחומי הדעת בהן עוסקות העבודות, ומהן נבחרות העבודות המצטיינות ביותר.

אילנה נולמן (מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי): "עבודות גמר הן הלמידה המשמעותית ביותר שמקנה לתלמידים מיומנויות כתיבה ולמידה חשובות. כשליש מכלל עבודות הגמר בארץ (410 מתוך 1,210 בהתשע"ט) נכתבות בידי תלמידים בבתי הספר האזוריים וכפרי הנוער, נתון גבוה במיוחד לאור חלקם היחסי במערכת החינוך. בנוסף, 31 בתי ספר פותחים בימים אלה מגמת עבודות גמר: מגמה ייחודית הקיימת רק בחינוך ההתיישבותי".

יעל הורוביץ (מפקחת החמ"ד הממונה על עבודות הגמר במינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער) ציינה ש"כתיבת עבודות גמר היא התמודדות של התלמידים עם משימה מאתגרת וידע מדעי ומחקרי ברמה אקדמית. השלמת המשימה מעידה על הכלים והמיומנויות שרכשו התלמידים: כושר ניתוח, למידה עצמאית, אחריות אישית ומשמעת עצמית".

ולסיום, אתי סתיו, המרכזת את התחום הדגישה: "התלמידים שכותבים עבודות גמר הם חוד החנית של הנוער החוקר בישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה