חדשות

תמונות בשמי הפסולת

חדשות27 בינואר 2020    דקה אחת
0

מיליוני ציפורים נודדות בשנה נהנות מהפסולת המוטמנת בפארק "דודאים", ובמסגרת קורס צילום חודשי מגיעים צלמים מתחילים וותיקים כדי לתפוס את המאורע הנדיר בעיני המצלמה

תמונות בשמי הפסולת
מזון עבור בעלי הכנף. ציפורים ב"דודאים" | צילום: אברון מוס

בפארק "דודאים" למיחזור וחינוך סביבתי השייך לחברת "נגב אקולוגיה", עוברות עשרות אלפי ציפורים ביום, מה שמאפשר לצלם ציפורים בקלות. ל"שבע" נמסר, שהפסולת המטופלת ב"דודאים", מגיעה מבאר שבע והסביבה, ומהווה מקור מזון עבור בעלי הכנף, בעיקר דיות שחורות, זרזירים וחסידות.

טל ישראל (מוותיקי מדריכי הצילום בארץ) מדריך מספר קבוצות לתוכנית צילום שנתית, הנקראת "נפגשים קבוע", אליה מגיעים אנשים מכל רחבי הארץ. כחלק מהתוכנית, מבקרים המשתתפים בפארק, כדי ללמוד כיצד לצלם ציפורים בתנועה. לדברי ישראל, בתוכנית שהוא מעביר יש כמה קבוצות, מתחילים עד מקצוענים, צעירים עד מבוגרים. הם באים ל"דודאים" בימי שישי בשעות הבוקר, ומצלמים אלפי תמונות, כך שכל צלם יכול להגיע לתוצאה טובה מהצילומים הללו. בצילום שלו ושל קבוצתו ניתן לראות את החיבור המיוחד שבין הפסולת שאנחנו יוצרים לבין הטבע, שאותו הם מנסים לתפוס בתמונות שלהם.

ניר בר דוד (מנכ"ל פארק "דודאים"): "מעניין לראות בכל יום שישי את קבוצת הצלמים מגיעים לאתר 'דודאים' לצפות בציפורים. מעניין לראות את התוצרים שלהם שמקשרים בין הפסולת שלנו ליופי של הטבע והציפורים".

"נפגשים קבוע". הצלמים ב"דודאים" | צילום: ליאה הרשהורן

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה