חדשות

בלעדי: בוטלה הפגנה נגד המועצה הדתית בבאר שבע

חדשות27 בינואר 2020    3 דקות
1

בעקבות קבלת דרישתה של קבוצת פעילים חברתיים של יהודי אתיופיה בבירת הנגב להוצאת מכרז לתקן נוסף של רב קהילה בעיר, בהתאם להחלטת הממשלה בעניין

בלעדי: בוטלה הפגנה נגד המועצה הדתית בבאר שבע
צילום ארכיון: רונית סמאי

המועצה הדתית באר שבע אישרה השבוע את פרסום המכרז לתפקיד נוסף של רב קהילה עבור יוצאי אתיופיה בבירת הנגב, ובכך נמנעה הפגנה של בני הקהילה מול משרדי המועצה בעיר. אחד הפעילים החברתיים, שדרשו בתוקף את הוצאת המכרז, סיפר ל"שבע", שמדובר באפליה של קהילת יודעי אתיופיה בבאר שבע.

לדברי הפעיל, "ההפגנה הגדולה ב-2015 הביאה איתה החלטה ממשלתית למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה ונקיטת צעדים למען שילובם בכל תחומי החיים בישראל, ובכלל זאת פתיחת דלת לבני הקהילה בפני משרות ממשלתיות מגוונות, בין היתר בתחום הרבני: לפעול למען שילובם של רבנים וקייסים שישרתו לא רק את הקהילה אלא את כלל האוכלוסייה במועצות הדתיות. לפי ועדת שרים והחלטת ממשלה, נקבע לתת ליוצאי אתיופיה 40.5 תקנים, 20.5 לקייסים ו-20 לרבנים, למען קידומם ושילובם של בני הקהילה עם שאר החברה הישראלית. בנוסף לכך, הוועדה שקמה במשרד הדתות בראשות עו"ד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת, קבעה מהם הקריטריונים לקבלת תקן ולהגשת המועמדות, כאשר כל מועצה דתית רשאית הייתה להגיש בקשה לתקן רב או קייס אם מספר התושבים בעיר עולה יותר מ-1,500 איש על כל תקן. לדוגמה, בעיר באר שבע יש כמות גדולה של תושבים מבני הקהילה האתיופית (יותר מ-6,000 איש), שמצדיקה לבקש תקן נוסף לרב קהילה, ומשום כך הממונה על המועצה הדתית יהושע דמרי, הגיש בקשה לממש את החלטת הממשלה בעירו ולקבל תקן נוסף, ובקשתו אכן אושרה בידי המשרד לשירותי דת, והוא קיבל את התקן בעבור הקהילה".

אולם, "למרות זאת בפועל, הוא אינו מוכן להוציא מכרז, ולאפשר לבני קהילה האתיופית לאייש את התקן. מניעיו אינם ברורים, אך מה שברור לעין כל היא ההזנחה המתמשכת של משרד הדתות והמועצות הדתיות של קהילת יוצאי אתיופיה. השאלות שעולות הן מדוע דמרי וחבריו מונעים את פרסום התקנים? ומדוע המועצות הדתיות שביקשו תקנים אינן ממשות את החלטת הממשלה? חשוב להבין שאי יישום התקן הוא צפצוף על החלטת הממשלה ורמיסה ברגל גסה של זכויותיהם של בני הקהילה האתיופית. תוקפם של התקנים יפוג ב-5.2 השנה, ולאחר מכן התהליך לבקשת תקן יחל שוב, אם יחל בכלל, והבעיה תעמיק מול המועצה הדתית, כאשר יישום התקנים יהיה רחוק שנות אור ביחס לצורך הקיים מול הקהילה האתיופית המתרבה בעיר".

והפעיל סיכם: "בני הקהילה זועמים ומוחים על העוול והקיפוח, יצאנו להפגנות ומחאות נגד הגזענות וההפליה, ודווקא במועצות הדתיות וברבנות מתמשכת האפליה מהמקום שממנו הייתה צריכה לצאת גישה שממגרת את האפליה. הרבנות הכירה בנו יוצאי אתיופיה כיהודים ו'מחבקת' אותנו, אבל איזה מין חיבוק היא נותנת, כשלא מיישמים את החלטות הוועדה, ומתעלמים שוב מצרכי הקהילה במתן שירותי דת לאוכלוסייה המתרבה בעיר באר שבע ובערים נוספות"?

דמרי לא השיב לשאילתא בעניין שהעביר לו "שבע", אך היום (שני) הודיע הפעיל החברתי שהמועצה הדתית אישרה את פרסום המכרז לתפקיד רב קהילה נוסף, ולכן גם בוטלה ההפגנה.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קשה לאמין שזה קורה ב2020