חדשות

עובדי "כיל" בדואים למען קהילתם

חדשות27 בינואר 2020    דקה אחת
0

מתנדבים של החברה העבירו לבני משפחות ילדים המאושפזים ב"סורוקה" נהלים שונים למניעת תאונות ביתיות

עובדי "כיל" בדואים למען קהילתם
למען הילדים. המתנדבים ב"סורוקה" | צילום: באדיבות "כיל"

עובדי "כיל" מהחברה הבדואית הגיעו באחרונה להתנדב בבית החולים "סורוקה", עם נציגי "אג'יק – מכון הנגב", ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ו"מתן משקיעים בקהילה". ל"שבע" נמסר, שכל המתנדבים הסתובבו במחלקת הילדים, וביצעו הדרכות בטיחות לילדים ולמשפחות המאושפזים בבית החולים, זאת כחלק מתהליך השינוי וההסברה למניעת תאונות ביתיות שמובילים הארגונים יחדיו.

מחקרים רבים מראים שרוב התאונות בבית במעורבות ילדים מתרחשות במגזר הבדואי. כך לדוגמה עולה שהסיכון של ילד בדואי למות בתאונה גבוה פי 19 מהסיכון של ילד יהודי. לכן, במסגרת תוכנית של חברת "כיל", "אג'יק – מכון הנגב" ו"בטרם" לצמצום מספר התאונות בקרב הבדואים, הגיעו כאמור ל"סורוקה" מתנדבים עובדי "כיל" מהחברה הבדואית, עברו בין המחלקות השונות, נפגשו עם ההורים ומשפחות המטופלים, וסיפרו להם על התוכנית. לאחר שעברו איתם על נהלי בטיחות, כללים וטיפים לשמירה נגד מפגעים בשטח הבית והחצר, חילקו המתנדבים להורים עלוני מידע בערבית המציעים שיטות פשוטות להגנה ובטיחות על הילדים וגם הפתעות למאושפזים הצעירים.

ארז קמה (מנהל קשרי קהילה ב"כיל"): "כמעסיק הגדול בנגב, רואה 'כיל' את עצמה כשותפה של הקהילות השונות באזור, ובתוכן הקהילה הבדואית. שיטות העבודה בפרויקט נבחרו אחרי בירור צרכים מעמיק עם הקהילה עצמה, כדי להתאים את הפעילות לצרכים האמיתיים והיומיומיים. המטרה של ביקורי העובדים המתנדבים בבית החולים הייתה להגיע לכל בני המשפחה יחד, ולספק פיתרונות אפשריים במקום בו הם יכולים לקבל את המסר בצורה הטובה והחזקה ביותר. בכוונתנו להוסיף לפרויקט עוד מפגשים גם במקומות אחרים בעתיד, ולהמשיך ללוות את הקהילה הבדואית עד שנראה תוצאות בשטח. אני שמח שעובדי 'כיל' מהקהילה הבדואית מהווים שגרירים של הפרויקט, ולוקחים חלק בהדרכת התושבים בפעילות חשובה זו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה