חדשות

האם עוד ועדה תקטע את רצף ההתאבדויות ב"סורוקה"?

חדשות26 בינואר 2020    2 דקות
0

ועדה ציבורית שמינו שר הבריאות ו"הכללית" תבחן את 4 מקרי ההתאבדויות בבית החולים ממאי 2018, ותציע מתווה להמשך פעילות המעורבות והמניעה שכבר הופעלו ב"סורוקה" לפני כשנה

האם עוד ועדה תקטע את רצף ההתאבדויות ב"סורוקה"?
| צילום: באדיבות בית החולים סורוקה

קופת החולים "שירותי בריאות כללית" (הבעלים של בית החולים "סורוקה") ושר הבריאות יעקב ליצמן, מינו היום (ראשון) ועדה ציבורית שתבחן את 4 מקרי ההתאבדויות ב"סורוקה" ממאי 2018, ותציע מתווה להמשך פעילות המעורבות והמניעה שכבר הופעלו בידי הנהלת בית החולים לפני כשנה. ל"שבע" נמסר, שהנהלת "סורוקה" תומכת בהקמת הוועדה, תשתף פעולה באופן מלא עם עבודתה, ותגיש לה את כל המידע הדרוש לה להשלמת פעילותה.

בראש הוועדה הציבורית עומדת שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס נאוה בן אור, וחברים בה פרופ' גיל זלצמן (יו"ר המועצה הלאומית למניעת אובדנות ומנהל המרכז לבריאות הנפש "גהה"), ונציג משרד הבריאות גבי פרץ (ראש המערך לפסיכולוגיה והפסיכולוג הראשי במשרד).

בית החולים "סורוקה" הביע את צערו הכבד על פטירתו בנסיבות טרגיות של איש צוות רפואי אמש. מנהל בית החולים, ד"ר שלומי קודש, כינס במהלך היום את צוותי "סורוקה", הדגיש בפניהם את חשיבות הטיפול בתחלואה נפשית בקרב כל אנשי הסגל, שמע מהם רשמים ותחושות, גם בעקבות המקרה האחרון, ופירט את האפשרויות השונות העומדות לרשות כל אנשי הסגל לקבלת עזרה נפשית.

בית החולים הפעיל במהלך השנה החולפת תוכנית סיוע לצוותים, המבוססת על ידע נצבר מרחבי העולם, לאיתור דיכאון העלול להוביל לאובדנות, זאת על רקע ממצאים בעולם המלמדים על כך שאנשי מערכת הבריאות חשופים יותר להתאבדות ביחס לאוכלוסייה הכללית. תוכנית זו כוללת העלאת מודעות לנושא האובדנות וכן פעולות מניעה במסגרתן ניתנת לעובדים נגישות קלה, נוחה ודיסקרטית לגורמי מקצוע מטפלים.

ד"ר קודש: "אנו מודעים לכך שאנשי מערכת הבריאות חשופים יותר לפגיעה בתחום זה. ידוע גם שצוותים רפואיים נמנעים מבקשת סיוע בשל הסטיגמה של מחלות אלה. על כן, הפעלנו תהליכים פנימיים רבים בבית החולים שמטרתם העלאת המודעות, מעורבות ואיתור מקרים של דיכאון שעלולים להביא לאובדנות, ואנחנו ממשיכים בנקיטת פעולות שונות".
שיעור המתאבדים בקרב רופאים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לכל בעלי מקצוע אחרים; בארה"ב מתאבד בממוצע רופא מדי יום, כ-400 רופאים בשנה, ומספר המתאבדים בקרב רופאים כפול ממספר המתאבדים באוכלוסייה הכללית. נתונים מארצות אחרות בעולם המערבי נמצאו דומים.

הצטברות מקרי ההתאבדות והעיסוק בהם עשויים לייצר אפקט הדבקה מסוכן הידוע בשמו המקצועי כ"אפקט ורתר" באופן שמעלה את הסבירות למקרים נוספים.

ומנהל "סורוקה" סיכם: "הנושא נמצא בראש מעייניי. בית החולים 'סורוקה' הינו מרכז רפואי מוביל, שאלפי עובדיו הם משפחה חזקה, מאוחדת ותומכת. התאבדות היא אירוע טרגי וקשה לאדם, למשפחתו ולמעגלים סביבו. העובדים ב'סורוקה' הם הנכס החשוב ביותר של בית החולים והמרכיב המשמעותי ביותר בהצלחתו ובמימוש שליחותו לקידום בריאות תושבי הנגב. אנו נעשה כל מה שניתן לעשות כדי לספק לחברינו את כל הסיוע לו הם נדרשים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה