חדשות

3 כתבי אישום נגד 6 קבלנים

חדשות20 בינואר 2020    2 דקות
0

בעקבות תאונות עבודה בפרויקטים בדרום, הגישה פרקליטות המחוז כתבי אישום נגד הקבלנים שהיו קשורים לפרויקטים

3 כתבי אישום נגד 6 קבלנים
צילום אילוסטרציה: חן גלילי, מעריב

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה באחרונה 3 כתבי אישום נגד 6 קבלנים ומנהלי עבודה, בגין תאונות שאירעו לפני כ-9 וכ-10 חודשים באתרי בנייה, בהן נפגעו פועלים ברמות פציעה שונות. ל"שבע" נמסר, שלפי עובדות כתב האישום הראשון, שהוגש באמצעות עו"ד עידן איבגי, ב-27.3.2019 העסיק הנאשם יהושוע כהן (66, בעלים של חברת קבלן לעבודות חשמל), את 2 הנאשמים הנוספים, מנהלי העבודה גיא זגורי (28) ובלאל סויטי (33), לצורך ביצוע חיבור מחסן לחשמל סולארי, הממוקם באזור התעשייה שער הנגב. במסגרת העבודה, עלה עובד אחד לגג המבנה שגובהו 8.5 מטרים כדי לבצע את העבודות, ובשלב מסוים דרך על לוח פלסטיק שקוף שהורכב על הגג, הלוח נשבר, והעובד שלא היה מאובטח במערכת הגנה כלשהי מפני נפילה מגובה, נפל מטה אל רצפת המחסן, ונפגע קשה.

לפי עובדות כתב האישום השני, שהוגש באמצעות עו"ד חיימנות חנה מוצ'ה, ב-24.6.19, העסיקו 2 קבלנים, יוסף עיני (67) מאשקלון וגברין אלעמור (33) מכסייפה, עובדים לצורך ביצוע עבודה של החלפת קירוי הגג במפעל לייצור אריזות חד פעמיות באשקלון. מכתב האישום עולה, שהעובד עבד על הגג מבלי שהיה בעל אישור לעבודה בגובה, בלי שקיבל הדרכה לעבודה בגובה ומבלי שהיה מחובר לנקודת עיגון מתאימה, כך שלמעשה בזמן עבודתו על הגג, העובד לא היה מוגן כלל מפני נפילה מגובה. העובד דרך על לוח פלסטיק שלא היה מקובע לגג, הלוח התקפל, והעובד נפל כ-6 מטרים מהגג אל רצפת המפעל, ונפצע קשה.

ולפי עובדות כתב האישום השלישי, שהוגש באמצעות עו"ד ואדים סיגל, ב-18.4.19 , העסיק הנאשם דוד קבסה (59) עובד לשם ביצוע עבודות ריצוף ובניית מעקה בגרם מדרגות בבית בשדרות. במסגרת עבודתו, עסק העובד בהדבקת אריחי קרמיקה על משטחו העליון של גרם המדרגות, ובשלב מסוים הוא זז לאחור לעבר קצה המשטח, שלא היה מגודר, ועקב כך נפל מגובה של כ-3 מטרים.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של חבלה ברשלנות חובת שימוש בציוד להגנה בעת ביצוע עבודה בגובה, עבירות לפי תקנות הבטיחות בעבודה ועוד. הפרקליטות, יחד עם משרד העבודה ומשטרת ישראל, פועלת בכל הכלים המשפטיים שברשותה, במטרה למצות את הדין עם האחראים לגרימת התאונות הקשות עקב הפרת חוקי הבטיחות בעבודה, כדי להביא לצמצום תופעה זו.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה