חדשות

דנה לפידות באירוע של "עמך" בבאר שבע

חדשות19 בינואר 2020    2 דקות
0

העמותה המסייעת לניצולי השואה תקיים ב-27 בחודש ערב מיוחד לבני הדור השני של הניצולים

דנה לפידות באירוע של "עמך" בבאר שבע
דנה לפידות | צילום: רן יחזקאל

לקראת יום השואה הבינלאומי, פותחת עמותת "עמך" בבאר שבע המסייעת לניצולי שואה, את שעריה לבני ובנות הדור השני. מהעמותה נמסר, שאלפים סביבנו מתמודדים עם כאב שקוף, כזה שרובנו לא מודעים אליו; הם לא מדברים עליו, ואנחנו לא מקדישים לו אפילו מחשבה. כיום, יש יותר מודעות לכך שטראומת השואה לא עצרה בבני הדור הראשון, ושהשואה ממשיכה ללוות ולהשפיע גם על אלה שנולדו אחרי 1945. פעמים רבות, ילדיהם של הניצולים נפגעו מהדף המלחמה ההיא גם עשרות שנים לאחר שנגמרה. כעת, יש מי שרוצה להקשיב ויודע לעזור.

פעם ניצולי השואה התביישו לספר, היום אלה ילדיהם ששומרים סוד. כבר 30 שנה ש"עמך" עוזרת לניצולי שואה בכל הקשור לרווחתם הנפשית והחברתית. בשנים האחרונות, הבינו אנשי המקצוע מתחום בריאות הנפש של העמותה שיש צורך לסייע גם למי שלא חוו את השואה על בשרם, אלא לילדיהם של ניצולי השואה המתמודדים עם ההשלכות ארוכות הטווח של טראומת השואה.

רבים מניצולי השואה חוו את מאורעות המלחמה בתקופת ילדותם, ובמקרים רבים לא זכו לחוות הורות וחיי משפחה תקינים. הקשיים הרבים איתם התמודדו בזמן המלחמה הפכו לטראומות, פצעים כואבים וצלקות שמעולם לא החלימו. באופן טבעי, במקרים רבים הקשיים הנפשיים הללו באו לידי ביטוי בהורות של הניצולים. עמותת "עמך" מזמינה את בני ובנות הדור השני לספר את סיפורם, ולהבין שהחוויה הפרטית שלהם היא חלק מחוויה קולקטיבית, ושהם אינם "אשמים" בתחושות הקשות המלוות אותם. הטיפול החברתי והנפשי עוזר להם להתמודד עם הטראומות האישיות שלהם, ובמקרים רבים גם לתיקון הקשר עם הוריהם. "עמך" מציעה מרחב בטוח ומכיל אליו יכולים להגיע בני הדור השני לשתף ולהקשיב באופן פרטני ובקבוצות, ובכך לזכות בתחושות שותפות, הבנה, שייכות והכרה בקשייהם.

סניף בירת הנגב של "עמך" מזמין את תושבי באר שבע לערב בנושא "בושה מול גאווה – ומה שביניהם", שיתקיים במשרדי העמותה בעיר ב-27 בחודש מ-10 בבוקר. לאחר התכנסות וכיבוד קל, יתקיים (במעמד מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר) ב-10:30 טקס הדלקת נר זיכרון לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ. ב-11 יוקרן הסרט הקצר "סליחה על השאלה – דור שני ושלישי", וכעבור חצי שעה ייערך פאנל דור שני ושלישי בהנחיית חנה לפידות. אורחת מיוחדת: דנה לפידות, בת הדור השלישי .

הרשמה מראש: בטלפון 08-6270224 או במייל amcha_beer_sheva@amcha.org

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה