חדשות

מעקב "שבע": המטבח של "בית מוריה" ייסגר באפריל

חדשות15 בינואר 2020    2 דקות
0

ועדת המשנה לתכנון ובנייה בבאר שבע קיבלה בקשה להאריך את מועד סגירת המטבח הפועל בשכונה א' מסוף 2019 לתחילת אפריל השנה

מעקב "שבע": המטבח של "בית מוריה" ייסגר באפריל
פעילות של עוד כחודשיים וחצי. המטבח של "בית מוריה" | צילום: יח"צ

המטבח של עמותת "בית מוריה" הפועל זה שנים במתחם חינוכי ברחוב מנדלי מוכר ספרים שבשכונה א' בבאר שבע, ייסגר רק בתחילת אפריל השנה. כך אישרה באחרונה, ועדת המשנה לתכנון ובנייה בבירת הנגב. חברת "ידיד מפעלים חינוכיים" ציינה בבקשתה, ש"קיימות הסכמות שכנים להארכת סגירת הקייטרינג".

כזכור, ב-12.5.19 פרסמנו כאן (תחת הכותרת "מעקב 'שבע': נאסרה המשך הפעלת המטבח של 'בית מוריה'"), שוועדת המשנה לתכנון ובנייה בבאר שבע קיבלה את המלצות פורום שמיעת התנגדויות וגישור, ודחתה בקשה לאשר "שימוש חורג" במבנה כיתות הלימוד לקייטרינג. כ-3.5 חודשים לפני כן, הודיעה "בית מוריה" על כוונתה להעתיק את המטבח, שהיא מפעילה זה כ-25 שנה בשכונה א' בעיר, לאתר אחר, מבלי להסביר מדוע.

בסוף מרץ אשתקד, ביקשה העמותה (באמצעות "ידיד מפעלים חינוכיים") להמשיך דווקא בהפעלת המקום כמטבח, ואף הוגשה בקשה בעניין לוועדת המשנה לאשר "שימוש חורג ממבנה ציבור (כיתות לימוד) למטבח שירות קייטרינג לתקופה של 5 שנים". באופן לא ממש מפתיע (למי שקרא בעבר במדור "דורשים שירות" בעיתון "שבע", על ההתנגדות העזה בשכונה להמשך הפעלת הקייטרינג של העמותה ברחוב מנדלי מוכר ספרים, שאגב נמצא בבעלות העירייה…), קיבל פורום שמיעת התנגדויות וגישור את התנגדותם בנושא של תושבים בשכונה א', ביניהם יצחק דוידיאן, דחה את הבקשה, ואף קבע לוח זמנים לפינוי המיזם.

לאחר התייעצות עם מנכ"ל "בית מוריה" ציון חדד והמתנגדים, נתן הפורום זמן התארגנות לפינוי המטבח עד סוף 2019, כאשר המבקשים נדרשו להוציא רישיון עסק זמני עד סיום הפעילות בסוף דצמבר, נאסרה כניסת משאיות כלשהן למתחם והפעלת מדחסים או מכונות מ-16:00 עד 6:30 למחרת, נדרשו "הקפדה יתרה על ניקיון חצר המשק בכל שעות היממה" (באכיפת האגף לאיכות הסביבה בעירייה) ושמירה על השקט של עובדי המטבח בשעות הפעילות, ולהבטחת קיום התנאים נקבע שתתקבל בטוחה כספית של 50 אלף שקלים.

בהחלטת הוועדה האחרונה בעניין, צוין שיוצא רישיון עסק זמני עד פינוי המטבח ב-6.4, וכן חודשו התנאים שצוינו לעיל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה