חדשות

הראשון במכונאים

חדשות9 בינואר 2020    2 דקות
0

מצטיין המחזור האחרון של קורס מכונאים מטוסים הוא סמ"ר א' מבאר שבע, שמרגיש ששבר את מחסום הסגירות וחוסר הביטחון

הראשון במכונאים
סמ"ר א'. תמיד יעשה מעל המצופה | צילום: דו"צ

סמ"ר א' מבאר שבע סיים באחרונה את המחזור ה-43 של קורס מכונאים מטוסים למסוקי "סער". ל"שבע" נמסר, שהקורס אורך כ-8 חודשים, ומחולק ל-3 שלבים. א' הוא אחד מ-7 מכונאים מוטסים ומכונאית מוטסת אחת שסיימו את הקורס האחרון, ונכנסו לטייסות המבצעיות.

מכונאי מוטס הוא חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק, לצד הקברניט וטייס המשנה, והוא משמש כמפקד תא המטען של מסוק ה"סער". חלק מאחריות התפקיד כולל את הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס וזיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף, אחראי המכונאי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, והוא מסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה. כמו כן, המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק, ביצוע סבב אחזקה וקיום בדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק נמצא מחוץ לבסיס האם.

סמ"ר א' (24, האח הבכור במשפחה בת 3 אחים, שאחד מהם מיכאל משרת כטכנאי "יסעור", והתגייס ועשה עימו ביחד טירונות) אוהב בזמנו הפנוי לעסוק בתחום הבניין, ולבלות עם משפחתו וחבריו. הוא בוגר ה"טכני" של חיל האוויר בבירת הנגב, והמשיך את לימודיו לקבלת תעודת הנדסאי מכונות. א' היה בתנועת הנוער מד"צים, והתנדב כשנתיים במשטרה ובמקביל ב"צער בעלי חיים". טרם שירותו הצבאי, לא הכיר א' כלל את התפקיד אליו הוכשר בימים אלה, אך ברגע שהגיע לטייסת וראה את המכונאי המוטס, הוא הבין את מהות התפקיד: איש המשמש כמוקד ידע על הקרקע ולוחם באוויר שמבצע פעילות מבצעית. סמ"ר א' החליט מיד ששם הוא רואה עצמו בעתיד, והחל את מסע המיונים.

הוא מאמין שחיל האוויר פועל מתוך מוסריות גבוה (הדבר בא לידי ביטוי גם בפעילות המבצעית), ופועל להציל אזרחים בראש ובראשונה. א' קיבל את התואר "מצטיין הקורס", אבל לדבריו הוא בסך הכל התנהג כטבעו וכמו שכל אדם צריך לנהוג. ציפיותיו מעצמו לא היו גבוהות, אך הסגל בקורס העיד על איש מיוחד במינו, מנהיג המוביל אחריו את האנשים באופן טבעי, ותמיד אבל תמיד יעשה מעל למצופה. לפני שהחל את הקורס, הוא היה בן אדם מאוד סגור וחסר ביטחון, ועכשיו בתום ההכשרה שעבר בקורס ולימוד תכניו, מרגיש סמ"ר א' שהוא שבר את המחסום.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה