חדשות

ניתוקי המים בדרך

חדשות9 בינואר 2020    2 דקות
0

תאגיד "מי שבע" החל בחלוקת מכתבי דרישה לפירעון חובות מים ועדכון פרטי צרכן של בתי הכנסת בבאר שבע, זאת בתוך 21 יום

ניתוקי המים בדרך
חובות מים | צילום: ארכיון

משבר תשלום חשבונות המים של בתי הכנסת בבאר שבע הולך ומתעצם. אתמול (רביעי) החל תאגיד המים והביוב "מי שבע" בחלוקת מכתבי דרישה לפירעון חובות מים ועדכון פרטי צרכן בתאגיד של כל בתי הכנסת בבירת הנגב, זאת בתוך 21 יום בלבד.

שליחים מטעם "מי שבע" מגיעים לכל מוסדות הדת בעיר, ומוסרים לגבאיהם או מי מטעמם את מכתבי הדרישה. במכתבים מצוין, שעד סוף 2018 צריכות המים בבית הכנסת שבאחזקת הגבאי תוקצבו ושולמו בידי המועצה הדתית, באמצעות העירייה, בהתאם להסדר רב שנים בין הרשות למועצה הדתית. בתחילת ינואר 2019, הודיעה המועצה הדתית שבכוונתה לבטל את ההסדר שהיה נהוג עד אז, והנחתה את בתי הכנסת לשאת בתשלום בגין צריכות המים באופן עצמאי, כאשר כל בית כנסת רשאי לפנות למועצה הדתית בבקשה לקבלת תמיכה בנושא.

תאגיד "מי שבע" נענה לפני כחצי שנה לבקשת העירייה והמועצה הדתית, והקפיא את הליכי הגבייה והאכיפה במשך כל השנה הלועזית שעברה, במטרה לאפשר לגורמים הרלוונטיים למצוא חלופה הולמת לעניין, אך עד עכשיו יותר משנה לאחר שהמועצה הדתית הפסיקה לשלם את חשבונות המים של בתי הכנסת, עדיין לא נמצאה חלופה בנושא. לנוכח זאת, המשמעות הישירה היא שכל בית כנסת נדרש לשאת בעצמו בתשלום שירותי המים והביוב שסיפק לו "מי שבע" מתחילת 2019, לפי מכתב שנשלח לגבאי ומתפללי בתי הכנסת בידי המועצה הדתית עוד בדצמבר 2018.

לכן נדרשים גבאי בתי הכנסת לפרוע את חובות המים של המוסדות לשנה שעברה, ולהעביר לתאגיד את פרטיהם. אם בית הכנסת מופעל באמצעות עמותה רשומה, יש להמציא ל"מי שבע" את פרטי העמותה. כן מתבקשים הגבאים לחתום על טופס הוראת קבע, כדי למנוע הליכי אכיפה לגביית החוב, הכוללים ניתוק מים בנכס. אם ישנה בעיית גישה למד המים בבית הכנסת, העלולה למנוע קריאה סדירה שלו, נדרשים הגבאים להסדיר את הגישה למד, במטרה למנוע חיוב על בסיס הערכות צריכה. אי ביצוע פעולות אלה, במיוחד הסדרת החוב הנצבר ורישומי הנכס במערכות התאגיד, יאלץ את "מי שבע" לפעול לניתוק אספת המים לנכס בתוך 21 יום ממועד מסירת המכתב. בתי הכנסת שינותקו ממים יחויבו גם בכל עלויות הניתוק והחיבור מחדש, שיבוצע בכפוף לפירעון מלא של החוב ולפי הקבוע בכלל הניתוק.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה