חדשות

"ליקוט עצמות"? ה' ישמור!

חדשות9 בינואר 2020    2 דקות
0

מחאה חריפה של הרב הראשי וראש אבות בתי הדין בבאר שבע הרב יהודה דרעי נגד דיון ברעיון, שעלול לדבריו לסכן גם נפטרים יהודים במאות בתי עלמין ברחבי העולם

"ליקוט עצמות"? ה' ישמור!
הרב יהודה דרעי. | צילום: ארכיון "שבע"

הרב הראשי וראש אבות בתי הדין באר שבע, הרב יהודה דרעי, שהוא גם חבר מועצת הרבנות הראשית, הודיע היום (רביעי) לחברי הפורום לתכנון הקבורה בישראל שעל יד מינהל התכנון ובנייה (אותו מנהלת דלית זילבר) על התנגדותו החד משמעית לחידוש הרעיון של "ליקוט עצמות" המת לאחר 12 חודשים מיום קבורתו.

במכתב שהעביר לחברי הפורום, הודיע הרב דרעי שאחרי ששמע בכלי התקשורת שבכנס אליו הוזמן היום לדיון במצוקת הקבורה בארץ (בהיעדר כביכול של שטחי קבורה עתידיים), בכוונת החברים לדון בחידוש הרעיון של "ליקוט עצמות", הוא החליט "מתוך מחאה נמרצת לבטל את השתתפותי בכנס. למרבה האירוניה, הכותרת שבחרתם להתכנסות, 'העולם הבא של הקבורה', רחוקה היא מלשקף את דעת גדולי ומאורי הדור מכל החוגים והעדות, הרואים ברעיון זה הרס וחורבן של הקבורה היהודית הנהוגה בכל תפוצות ישראל זה יותר מאלף שנים, חרף כל המצוקות והקשיים שניצבו בדרכם לאורך הדורות".

והרב הוסיף: "למותר לציין, שדיון מעין זה הנוגע בציפור נפשה של היהדות הנאמנה, הינו נושא הלכתי מובהק שמקומו בשולחן מועצת הרבנות הראשית לישראל; לא יעלה על הדעת להפוך את היוצרות, בדיוני סרק וקביעת עובדות בפורומים שאינם מוסמכים לדון כלל בעניינים הלכתיים, ורק אחר כך להביאם לפתחה של הרבנות הראשית. ועל כן הנני דורש מכל החברים הנכבדים להסיר לאלתר את נושא 'ליקוט העצמות' מסדר היום, עד שיובא העניין להכרעת חברי המועצה בראשות הרבנים הראשיים לישראל שליט"א. ועד אז, חשוב להתריע, שעצם הדיון והשיח ברעיון מעין זה עלול לגרום לסכנה ממשית ומיידית לכל שוכני עפר הטמונים במאות בתי עלמין מכל העולם, שכן כיצד נוכל לצפות ממנהיגי העולם להמשיך לשמר ולתחזק מהונם בתי עלמין שלעתים יושבים במרכזי ערים וכו', כאשר כאן במדינת ישראל מוצע רעיון ללקט עצמות אחרי שנה אחת. ועל כגון דא נאמר במשנה: 'חכמים היזהרו בדבריכם'!".

הרב חתם את מכתבו החריף במלים "ועל זה באתי על החתום היום בכאב ובצער על כי עלתה כזאת בימינו", והוסיף נ.ב: "עברתי בעיון על המקורות והנימוקים ההלכתיים שעליהם נתלים יוזמי רעיון חידוש 'ליקוט העצמות', ויש בידי להפריכם מכל וכל בפסק הלכה מקיף שהעליתי בעניין זה, אך כאמור אביע את עמדתי רק בשולחן מועצת הרבנות הראשית לישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה