חדשות

מצדיעים לפצועים ולנפגעים

חדשות8 בינואר 2020    דקה אחת
0

טקס הוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התקיים ב"מרכז המורים" בבאר שבע

מצדיעים לפצועים ולנפגעים
"חירפו נפשם וגופם למען המולדת". אירוע ההוקרה | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

אירוע הוקרה חגיגי ומיוחד לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התקיים אמש (שני) ב"מרכז המורים" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שהיוזמה להכיר ביום הוקרה ארצי (כ"ט בנובמבר) לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נולדה בקרב חניכי תנועת הנוער בני עקיבא בעיר. מטרתו של יום זה לפי היוזמה היא לייחד יום בשנה להוקרת והערכת פצועי צה"ל ופעולות האיבה, מתוך רצון להגביר את המודעות בקרב אזרחי ישראל ובייחוד אצל בני הנוער לפועלם ולקרב את הדור הצעיר ולחשוף אותו למורשת הצה"לית ולניצחון הרוח. באוגוסט 2013, החליטה הממשלה על קיום יום הוקרה שנתי לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שיצוין באירועים ממלכתיים ופעילויות חינוך והסברה להעלאת המודעות.

השנה חולקו לראשונה במסגרת האירוע ספרים המתעדים את סיפורי הפצועים; במסגרת המיזם הייחודי, תלמידי כיתות י' מהתיכונים בבירת הנגב בליווי סטודנטיות ממכללת קיי לחינוך ביקרו בשנת הלימודים החולפת בבתיהם של 8 מפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, זאת לאחר מפגשי הכשרה שעברו התלמידים, בהם נחשפו לתחנות בחייו של כל פצוע, תוך דגש לאהבותיו, תחביביו וחלומותיו. חומרים כתובים לצד תמונות נאספו, תועדו וגובשו לכדי ספר שהוגש למשפחות בערב. לפרויקט החשוב חברו יחד העירייה, חברת "כיוונים", משרד החינוך, ארגון נכי צה"ל, "בית הלוחם" ומכללת קיי.

באירוע ההוקרה, נכחו ראש הרשות רוביק דנילוביץ', ממלאת מקומו ומחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר, ראש מינהל החינוך בעירייה זהבה הראל, מובילת הפרויקט מטעם הרשות שוש לוי, היזם הארצי שלו מטעם משרד החינוך ד"ר אדיר זלצר, יו"ר מחוז באר שבע והנגב בארגון נכי צה"ל שמעון מלול, אישי ציבור רבים ובני משפחות הפצועים. דנילוביץ' ציין, ש"מדובר ביוזמה מבורכת להוקרת אלה שנאבקו על קיומה של מדינת ישראל, וחירפו נפשם וגופם למען המולדת".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה