חדשות

מסתירים את ההיסטוריה

חדשות6 בינואר 2020    דקה אחת
0

ראשי הוועדה לשימור אתרים בעיריית באר שבע יבדקו מדוע כיסו אנשי תנועת "אור" חלקים היסטוריים במבנה לשימור של התנועה בעיר העתיקה

מסתירים את ההיסטוריה
אדריכלית תמר פוריה. "השינויים שנעשו לא נעשו בהיתר" | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

הוועדה לשימור אתרים בעיריית באר שבע הסמיכה באחרונה את היו"ר שלה, מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, ואת מהנדסת העיר תמר פוריה-שרביט, לסייר במתחם של תנועת "אור" ברחובות ההגנה והנגבה בעיר העתיקה, כדי להבין את הסיבות לשינויים שנעשו במבנה לשימור, והוצגו בדיון בוועדה. לפי מסקנות הסיור, יוחלט האם לאשר תוכנית בנייה שהוגשה לוועדת השימור.

ועדת השימור דנה באחרונה בבקשה לאישור התוכנית של "מצודות קידום פרויקטים בנגב ובגליל ובע"מ" מגן התעשייה שבעומר, כאשר אדריכל העיר רועי לביא הסביר, שסיבת הדיון בעניין היא שינויים שנעשו במבנה הראשי לשימור של תנועת "אור", ולא נכללו בהיתר הקודם של הוועדה מ-2008. אדריכלית מחלקת השימור בעירייה מיכל לויטה ניר אמרה שמדובר ב-2 נושאים: תוספת בנייה חדשה למבנה לשימור בחצר האחורית והמבנה הראשי לשימור שנעשו בו שינויים שצריכים להיכלל בהיתר. אחת הסוגיות הראשיות בעניין היא סגירת פתחים בקירות הראשיים של המבנה באגף הדרומי וכיסוי קירות לשימור, כך שלא ניתן להבחין שמדובר במבנה היסטורי לשימור. מחלקת השימור מבקשת שהפיתרון יהיה כזה שישאיר את הפתחים והקירות לשימור גלויים לעין.

פוריה רביט הדגישה: "השינויים שנעשו לא נעשו בהיתר, ולא תואמו מול מחלקת השימור". בתגובה, ציין אל על, ש"חשוב לברר מול תנועת 'אור' מהי הסיבה לכיסוי הקירות לשימור". לויטה ניר הוסיפה: "סוגיות נוספות במבנה הראשי הן ריצוף מקורי שבחלק מהמקומות כוסה, חיפוי עמודים מקוריים וסגירת חלל הפטיו והעמודים סביבו, כך שקשה להבחין בחלל החצר ההיסטורית. פעולות אלה פגעו באיכויות פנים המבנה לשימור".

לבקשת יו"ר הוועדה, הוחלט כאמור, לצאת לסיור בשטח, בו ישתתפו גם גורמי הוועדה המקצועיים , עורכי התוכנית והיזם.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה