חדשות

כנס סייבר בתעשייה בנאות חובב

חדשות5 בינואר 2020    2 דקות
0

הפארק האקו תעשייתי הגדול במדינה אירח אירוע, שמטרתו העיקרית להעלות את המודעות להכרת הסייבר במפעלים בנגב

כנס סייבר בתעשייה בנאות חובב
"נושא חשוב וחיוני". הכנס בנאות חובב | צילום: יח"צ

מתקפות הסייבר בעולם הפכו לתופעה מסוכנת העלולה להיות הרסנית, שכן למעגל ההאקרים תוקפי המערכות הממוחשבות הצטרפו מדינות וארגונים מרחבי העולם. ל"שבע" נמסר, שנתונים מרתקים בנושא לצד הדלקת נורות אזהרה הוצגו אתמול (שני) בפני באי כנס הסייבר בתעשייה, שנערך במועצה התעשייתית נאות חובב בהשתתפות נציגים מהמשרד להגנת הסביבה והתאחדות התעשיינים בישראל.

ראש מחלקת ההנחיה של מערך הסייבר הלאומי אילן אפריאט, הציג באירוע מציאות מפחידה: "הטכנולוגיה מכינה לנו הפתעות; אין עוד פרטיות, ולסודות שלנו ניתן לחדור באמצעות טלפון, מחשב ואפילו שואב אבק. צה"ל עוסק בסייבר של הנושאים הצבאיים, ובנושאים הביטחוניים עוסקים השב"כ והמוסד. באר שבע היא בירת הסייבר של ישראל, ואנחנו פועלים לפיתוח הון אנושי, כדי שנעמוד בצורה ראויה במלחמה האינסופית של ההגנה על מערך הסייבר האזרחי. אנו פועלים במרחב האזרחי, ובין היתר להגנה על מערכת הבחירות בישראל. באירוע חירום אנחנו מתערבים".

המידע על ניסיונות לחדור למערכות מחשבים בתעשייה הישראלית נותר מסווג. אולם, המטרה העיקרית של הכנס הייתה להתחיל להניע גלגל של העלאת המודעות להכרת הסייבר בתעשייה, כפי שהסביר אפריאט: "גופים וארגונים אינם יודעים עדיין אלו מערכות לא מאובטחות יש להם במכשור הקיים. בשלב הראשון, אנו פועלים להביא למודעות היכן נמצא המפעל בתחום ההגנה מפני מתקפת סייבר, לאן אנחנו רוצים להגיע, ומהי הדרך הנכונה והבטוחה להשיג את המטרה הזו. אימצנו תורת הגנה אמריקאית לארגונים, וזאת בנוסף לחשיבה מקורית שלנו".

יוסי שביט (ראש מערך הסייבר בתעשייה), סקר מתקפות סייבר בעולם: מזיהום סביבתי שגרם עובד ממורמר באוסטרליה, דרך הפסקות חשמל באוקראינה וכלה בתקיפת יחידות ייצור בכור אטומי באיראן. שביט הוסיף: "יש לגבש תוכנית עבודה להגנת מפעלים מפני מתקפות סייבר, על בסיס עקרונות של יעילות, מהירות ועלות. בימים אלה, הושק מדריך סייבר חדשני המבוסס על תורת ההגנה של מערך הסייבר הלאומי".

אסף טורנר (מנהל פעילות הסייבר בהתאחדות התעשיינים), פירט תוכניות להשתלמויות בנושא הגנה מפני מתקפות סייבר בתעשייה, ושרון נקש מחברת הסטארט אפ הישראלית "סימולאט" נתן סקירה מרתקת על מימדי מתקפות הסייבר והאמצעים להילחם בהן באמצעים פשוטים וחכמים שמציעה החברה אותה הוא מייצג.

ראש המועצה התעשייתית עו"ד גדי אלפסי, אמר לאחר הכנס: "מדובר בנושא חשוב וחיוני עבור מפעלי התעשייה בפארק האקו תעשייתי הגדול במדינה. הנוכחות של נציגי המפעלים באירוע מעידה על חשיבות הנושא בעידן הטכנולוגי המודרני המביא עימו הישגים לצד סכנות של כניסת האקרים למערכות הממוחשבות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה