חדשות

מעקב "שבע": דו שיח של חירשים

חדשות2 בינואר 2020    3 דקות
0

פרנסי עיריית באר שבע לא מצליחים לפתור את משבר תשלום המים של בתי הכנסת בבאר שבע

מעקב "שבע": דו שיח של חירשים
רוביק דנילוביץ'. לחזור להסדר הקודם | צילום ארכיון: יוסי איטח

דיון ממושך יחסית אך חסר תוחלת כך נראה, בעניין משבר תשלום חשבונות המים של בתי הכנסת בבירת הנגב לתאגיד המים והביוב "מי שבע", נערך אתמול (רביעי) לקראת תום ישיבתה החודשית של מועצת העיר באר שבע.

את הסוגיה הבלתי פתירה עד כה העלה מחוץ לסדר היום של המועצה סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה לשעבר, יו"ר סיעת "הבית היהודי" במועצת העיר הרב גדי מזוז, שבמהלך הדיון הציע בייאושו שחברת "כיוונים" תטפל בנושא, הצעה שנדחתה מיד בתוקף בידי ראש הרשות רוביק דנילוביץ'. ואילו דנילוביץ' עצמו הדגיש בישיבה שלעירייה אין אפשרות מעשית להשפיע באופן ממשמעותי בעניין, בעקבות הפרטת משק המים והקמת תאגיד "מי שבע". לדברי ראש הרשות, בעקבות דיון בנושא שהתקיים לפני כחצי שנה, גם בהשתתפות רב העיר וראש אבות בתי הדין בבירת הנגב הרב יהודה דרעי, הוחלט שהיועץ המשפטי של המועצה הדתית בעיר יפנה במכתב ליועצים המשפטיים של משרדי הדתות והפנים, במטרה למצוא פיתרון לדרך מימון תשלומי המים של בתי הכנסת בבאר שבע שאינם מופעלים בידי עמותות, בעוד בתי הכנסת שעמותות מפעילות אותם יזכו בהחזר כספי מהמועצה הדתית בבירת הנגב. אולם, עד כה, המכתב שהוצא כמעט באופן מיידי כלל לא נענה (מן הסתם, בעקבות הפלונטר הפוליטי בצמרת המדינה…).

יו"ר סיעת "גשר" במועצה שמעון טובול, מחה בכעס מסוים לא רק על חיוב בתי הכנסת בתשלום חשבונות המים שלהם אלא גם על חיוב מוסדות הדת בתשלום חשבונות החשמל שלהם (סוגיה בה נתלה ראש העירייה כדי להצדיק גם את תשלום חשבונות המים של בתי הכנסת ל"מי שבע"…), כאשר טובול אומר בציניות שבקרוב יחויבו המתפללים בבתי הכנסת בעיר לשלם גם עבור האוויר הנמצא בהם. הוא חזר וקרא להקמת עמותת על שתרכז את כל בתי הכנסת בבירת הנגב לצורך טיפול בתשלום חשבונות המים שלהם, כאשר העמותה תקבל תמיכה מהעירייה ומהמועצה הדתית. אולם, יו"ר דירקטוריון תאגיד "מי שבע" חבר מועצת העיר מוטי בן יהודה, טען שהדבר לא ישים.

הרב גדי מזוז. ש"כיוונים" תטפל בעניין | צילום: תומר וקנין

יו"ר האופוזיציה במועצה משה ינאי (שלזכותו ייאמר שלפני כשנה העלה ראשון את הבעיה לדיון במועצת העיר), הודיע כבר בתחילת הדיון בעניין שהמשבר נפתר, מה שהתברר מהר מאוד כלא ממש מדויק. גם ינאי, כמו הרב מזוז, העלה הצעה לא מעשית בעליל לכנות את בתי הכנסת בבאר שבע מועדוני קשישים. על כך הגיב טובול, חצי בצחוק חצי ברצינות, שהדבר יביא לחיוב בתי הכנסת גם בתשלום ארנונה לרשות…

שמעון טובול. תשלום גם עבור האוויר בבתי הכנסת? | צילום: פרטי

את הדיון סיכם דנילוביץ' בקריאה לראשי הסיעות הדתיות במועצה, טובול והרב מזוז, לנסות למצוא דרך להסדרת הסוגיה (כאשר הוא הדגיש שלא מדובר בבעיה כספית, שכן המועצה הדתית מתוקצבת בנדיבות בידי העירייה, ואף יש לה עודף כספי), מול המועצה הדתית, משרדי הממשלה הרלוונטיים והוועדים של בתי הכנסת. בשורה התחתונה, אם כן, לא נרשמה שום התקדמות, ולפי הודעת "מי שבע" לא מכבר, יחל בקרוב התאגיד בהליכי גביית חשבונות המים מבתי הכנסת בעיר, כולל הטלת עיקולים וביצוע ניתוקי מים במידת הצורך.

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה