חדשות

רוצח הרב אלעזר אבוחצירא היה שפוי בעת הרצח

חדשות31 בדצמבר 2019    2 דקות
0

בית המשט העליון דחה את ערעורו של אשר דהאן לקיים דיון נוסף בהחלטת העליון הקודמת שאין להחיל בעניינו את סייג אי שפיות הדעת הקבוע בחוק

רוצח הרב אלעזר אבוחצירא היה שפוי בעת הרצח
צילום אילוסטרציה: חן גלילי, מעריב

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה באחרונה את בקשתו של רוצח הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל מבאר שבע לקיים דיון נוסף בפסק דינו של העליון מסוף יוני האחרון, שדחה פה אחד את ערעורו של אשר דהאן על הרשעתו בדין, וקבע שאין להחיל בעניינו את סייג אי שפיות הדעת הקבוע בחוק. כמו כן, דחה בית המשפט ברוב קולות את טענת דהאן לפיה יש להחיל בעניינו ענישה מופחתת לפי חוק.

כזכור, נגד המבקש, שנמנה עם חסידיו של הרב אבוחצירא, הוגש כתב אישום באשמת רצח בכוונה תחילה של הרב. כמצוין בכתב האישום, דהאן שיתף את הרב אבו חצירא ברצונו להתגרש מאשתו מאחר שחשד שהיא בוגדת בו, והרב המליץ לו שלא לעשות כן. המבקש, שסבר שעצת הרב מוטעית ונובעת מחוסר שיקול דעת ו"חמדת ממון", גמל בליבו להמיתו. בכתב האישום מתואר, שב-28.7.2011 לאחר שווידא שהרב אבו חצירא מקבל קהל, נסע דהאן ברכבו מביתו שבאלעד לבאר שבע, כשהוא מצויד בסכין גדולה אותה הטמין בנדן מתחת למקטורן. המבקש המתין עד שיגיע תורו להיכנס אל הרב בחדר קבלת הקהל בבית הכנסת, ובזמן זה חיבר מכתב לצורך הסחת דעתו של הרב אבו חצירא בשעת הדקירה. לאחר שנכנס לחדר הקבלה של הרב, ובעוד הרב אבו חצירא קורא את המכתב, רכן דהאן לכיוונו, מלמל "בשם השם נעשה ונצליח", שלף את הסכין מהנדן, ודקר את הרב דקירה אחת שגרמה למותו.

בינואר 2014, הורשע המבקש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בביצוע רצח בכוונה תחילה, כאשר בית המשפט דוחה את טענתנו בדבר תחולת סייג אי שפיות הדעת הקבוע בחוק. דהאן ערער על הכרעת הדין לבית המשפט העליון, שהורה להגיש למחוזי חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו, ובספטמבר 2017 הותיר בית המשפט על כנה את הכרעתו הקודמת. בתגובה, עמד המבקש על ערעורו, שכאמור נדחה.

בבקשתו לדיון נוסף, טען דהאן לקביעת הלכה חדשה ומוקשית לגביו, הסותרת פסיקה קיימת, כאשר הלכה זו מחייבת לדבריו, עדות של הנאשם על מצבו הפסיכוטי כתנאי מוקדם לקבלת סייג אי שפיות הדעת. השופטת חיות ציינה בהחלטתה לדחות את הבקשה, שכלל לא מדובר בהלכה חדשה, אלא בהלכה ה"נטועה בעיקרה בנסיבותיו הקונקרטיות של המקרה הנדון באשר נמצא שקיימות סתירות בין דברים שמסר המבקש לפסיכיאטרים שבדקו אותו ושעליהם נסמכו חלק מחוות הדעת ליתר הראיות, ביניהן דברי" דהאן "בחקירותיו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה