חדשות

יוצאים מהמינוס בעזרת הרשות לפיתוח הנגב

חדשות31 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

הרשות והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, בשיתוף עמותת "כתף אל כתף", מפעילים מיזם חברתי להתנהלות כלכלית נכונה של משפחות במצוקה כספית חמורה

יוצאים מהמינוס בעזרת הרשות לפיתוח הנגב
צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

יותר מ-50 משפחות הצטרפו בשנה האחרונה למיזם החברתי של הרשות לפיתוח הנגב והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת "כתף אל כתף", ששם לו למטרה לסייע לאנשים שנקלעו למצב כלכלי מורכב, באמצעות הכשרות ושילוב תעסוקתי. ל"שבע" נמסר, שהמיזם פועל בבאר שבע, אופקים ומצפה רמון, בעקבות פיתוח תחום הרווחה ברשות לפני כשנה כחלק מפעילותה לצמצום פערים.

במסגרת המיזם, אותרו כאמור יותר מ-50 משפחות שנמצאו מחוץ למעגל התעסוקה ובמצב כלכלי קשה, והיו בעלות מוטיבציה לשינוי. למשפחות היו חובות מצטברים בהיקף של יותר מ-3 מיליון שקלים, עם הכנסה ממוצעת לנפש של עד 2,500 שקלים. הפרויקט יצא לדרך באוגוסט 2018, ובמהלכו עברו המשתתפים, בין היתר, קורסים להתנהלות כלכלית נכונה והדרכות הורים במכון "אדלר".

לאחר שנת הפעילות הראשונה, נרשמו הצלחות פורצות דרך; כשני שלישים מהחובות הוסדרו, יותר מ-50 אחוזים מהמשפחות הגיעו לאיזון כלכלי, יותר מ-95 אחוזים ממשתתפי התוכנית שולבו בעולם התעסוקה, כשליש מהמשפחות פתחו תוכניות חיסכון לילדיהן, ילדים שולבו במסגרות של חוגים ופעילויות העשרה וחלק מהמשפחות יצאו לחופשות משפחתיות לאחר שנים שלא עשו זאת.

משה מור יוסף (מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב): "תוכנית מהסוג הזה היא תוכנית משנה חיים. לפני כשנה וחצי החלטנו ברשות להרחיב את פעילותנו בתחום הרווחה, ולסייע למשפחות שידן אינה משגת. אנחנו לא נותנים דגים, אלא חכות. התוכנית הזו מצמיחה, מעשירה, מפתחת ומאפשרת לאותן משפחות לצאת מהמצב אליו נקלעו, להשתלב בעולם התעסוקה ובכך לשפר משמעותית את איכות חייהן. מיזם זה, לצד התוכניות שאנו מובילים בנגב בתחומי החינוך, הפיתוח הכלכלי והבריאות, משנים את חיי התושבים ומעלים את איכות החיים בנגב".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה