חדשות

ערד: התושבים שותפים בגיבוש תוכנית המתאר החדשה

חדשות31 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

מדיניות התכנון וכיווני הפיתוח של העיר ייקבעו יחד עם תושבי העיר הדרומית

ערד: התושבים שותפים בגיבוש תוכנית המתאר החדשה
ערד | צילום: ניקולאי ולסנקו

עיריית ערד ומינהל התכנון במשרד האוצר מקדמים תוכנית מתאר כוללנית לערד, שתקבע את מדיניות התכנון ואת כיווני הפיתוח של העיר לשנים הבאות בהשתתפות התושבים.

ל"שבע" נמסר, שתוכנית המתאר  מייעדת שטחים עבור שימושים עתידיים, כמו מגורים, תעסוקה, מסחר, תשתיות, כבישים ושטחים פתוחים, ועונה על שאלות מסוג היכן ימוקמו שטחים אלה, מאיזה סוג, ואלו הוראות כלליות ינחו כל שטח. העירייה והמתכננים החליטו לשתף את ציבור התושבים בתהליך; בתחילה, יוזמנו התושבים למלא סקר אינטרנטי על מצב העיר כיום בעיניהם, מבחינת בילוי, תעסוקה וחזון אישי כדי ללמוד על המצב הקיים. בהמשך, יוזמנו התושבים למפגשי שיתוף ציבור שידונו בפרטי התוכנית, שתעסוק בסוגיות חשובות לעתיד העיר: מה היקף האוכלוסייה הצפוי ואיזה היקפי מגורים נדרשים לה, מערך התנועה והכבישים בערד, מערך השטחים הפתוחים, מבני הציבור המשרתים קבוצות אוכלוסייה שונות, פריסת אזורי מסחר ותעסוקה, נושאים סביבתיים ועוד.

התוכנית נערכת בידי צוות מתכננים ויועצים מקצועי, בראשות האדריכל יאיר אביגדור ממשרד "מנעד". לאורך כל שלבי התכנון יתקיים כאמור, תהליך שיתוף ציבור שתנהל חברת "מודוס", ויכלול מפגשים פתוחים לציבור, סקר תושבים וקבוצות עבודה. במפגשים יוכלו התושבים להתעדכן ולהשמיע את דעתם בסוגיות השונות.  לאורך תהליך גיבוש התוכנית, יתפרסם באתר הרשות המקומית מידע עדכני שוטף ביחס להתקדמות התכנון ותהליכי שיתוף הציבור.

ראש העירייה, עו"ד ניסן בן חמו: "אמון הציבור ושיתופו בתהליכים אסטרטגיים בפיתוח העיר ערד מהווה אבן דרך חשובה למינופה של העיר ולהצלחתה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה