חדשות

ירידה בנפגעים בתאונות דרכים בבאר שבע

חדשות30 בדצמבר 2019    2 דקות
0

ב-10 החודשים הראשונים של 2019 נרשמו 404 פגיעות של בני אדם בתאונות בבירת הנגב, לעומת 416 בתקופה המקבילה אשתקד

ירידה בנפגעים בתאונות דרכים בבאר שבע
צילום ארכיון: אילוסטרציה, דן בונבידה

לעומת הכישלון בבטיחות בדרכים שנרשם במדינת ישראל במהלך השנה הלועזית האחרונה, בבאר שבע נרשמה דווקא ירידה במספר הנפגעים בתאונות דרכים, לפחות ב-10 החודשים הראשונים של 2019.

לפי הנתונים של עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נפגעו בתאונות בבירת הנגב בין ינואר לאוקטובר השנה 404 בני אדם, כאשר 5 מהם נהרגו ו-30 נפצעו קשה (מספר הנפגעים החודשי הגבוה ביותר היה באפריל, עם 57 בני אדם), זאת לעומת 416 נפגעים בתקופה המקבילה אשתקד (מתוכם 4 הרוגים ו-29 פצועים קשה. בכל 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 503 בני אדם, 4 מהם נהרגו ו-31 נפצעו קשה.

ב-10 החודשים הראשונים של השנה הלועזית החולפת, נהרגו בתאונות ברחבי המדינה 349 בני אדם, עלייה של 10 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה), כאשר 135 מההרוגים היו בתחום הערים והיישובים. מבין ההרוגים, 17 היו רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, 17 רוכבי אופניים רגילים, 88 הולכי רגל ו-68 רוכבי אופנועים וקטנועים, עלייה של 55 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשזו השנה בה מספר הרוכבים ההרוגים הוא הגבוה ביותר זה 15 שנה. באותה תקופה, נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,820 בני אדם, מהם 1,146 שנפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל "אור ירוק": "2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות, וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף המועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים, כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, לגבש תוכנית פעולה לצמצום הנפגעים, ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות, והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש, ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים, אלא להיפך".

וקיטה סיכם: "כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים בתאונות, יש להוסיף 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, להגדיל את התקציב המיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים באמצעות הפחתה במס, ולהתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח שהאסטרטגיה של הטלת האחריות על הנהגים פשוט לא עובדת, ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות, ולקחת אחריות".

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה