חדשות

באר שבע שלישית בכמות הדוחות לנהגים שיכורים

חדשות23 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

מדובר בעלייה של 42% בכמות הדוחות בין 2018 ל-2017

באר שבע שלישית בכמות הדוחות לנהגים שיכורים
צילום: עמותת "אור ירוק"

536 דוחות רשמה משטרת ישראל בבירת הנגב, לנהגים שהיו בהשפעת אלכוהול/סמים בשנת 2018. מדובר בעליה של 42% בכמות הדוחות שחולקו בהשוואה לשנת 2017 שבמהלכה רשמו השוטרים 378 דוחות. באר שבע היא העיר השלישית בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2018, כשלפניה רק תל אביב-יפו וחיפה.

בעמותת "אור ירוק מציינים כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא תופעה נרחבת, אך למרות זאת בחמש השנים האחרונות דווקא ירדו מספרי הדוחות שרשמה משטרת ישראל לנהגים שיכורים ברחבי ישראל. "במבט על פני חמש השנים האחרונות (2014-2018) ניכרת ירידה חדה במספר הדוחות לנהגים שיכורים".

מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2014 נרשמו 9,771 דוחות לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול/סמים, לעומת 7,298 דוחות שנרשמו בשנת 2018, ירידה של 25%. (בשנים 2017 ו-2018 התווספו ניידות לאגף התנועה ובהתאם לכך ניתן לראות כי מספר הדוחות לנהגים שיכורים גדל).

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש ומעבר לכך מדובר גם במעשה אנטי מוסרי ואנטי חברתי. אדם בוחר לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה ובכך לסכן לא רק את עצמו אלא את החיים של כולנו. המשטרה חייבת להכריז מלחמת חורמה על הנהגים השיכורים ולהגביר את בדיקות השכרות לנהגים לא רק בסופי שבוע אלא בכל ימות השבוע, לא רק בסביבת אזורי בילוי אלא במקומות נוספים ברחבי העיר וזאת במטרה ליצור אווירה הרתעתית שתגרום לנהג להבין כי אם הוא שותה אלכוהול ובוחר לעלות על ההגה הסיכוי שייתפס הוא גבוה. המטרה היא למנוע מאותם נהגים שיכורים מלעלות על ההגה ולסכן את החיים של כולנו, לכן יש להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים כדי לייצר אווירה מונעת תאונות דרכים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה