חדשות

כמו באמריקה

חדשות22 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

ראש עיריית באר שבע סייר ברובע החדשנות בפילדלפיה, ולמד מקרוב על המודל המתוכנן לרובע דומה שיוקם בבירת הנגב

כמו באמריקה
"מטרופולין של איכות". דנילוביץ' בפילדלפיה | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', סייר במהלך ביקורו בארה"ב ברובע החדשנות בפילדלפיה, זאת על רקע בחירתה של בירת הנגב להיות העיר הראשונה בישראל שבה יוקם רובע חדשנות.

ל"שבע" נמסר, שבסיור ברובע (בהובלתו של ברוס כץ, מומחה עולמי לכלכלת ערים, שכיהן כראש הסגל של משרד השיכון הפדראלי תחת נשיאי ארה"ב לשעבר) בהשתתפות נשיא אוניברסיטת דרקסל ג'ון פריי וסגן נשיא אוניברסיטת פנסילבניה קרייג קרנרולי, למד ראש העירייה מקרוב על המודל המתוכנן לבירת הנגב, שיופעל בשיתוף מדינת ישראל, אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים "סורוקה" ופארק ההיי-טק המקומי.

"רובע חדשנות" הוא מודל אורבני שלפיו מוסדות, חברות טכנולוגיות ומיזמי סטארט-אפ שוכנים בסמיכות גיאוגרפית, והמפגש ביניהם מעורר ויוצר חדשנות מקורית ופורצת דרך. המודל מתבסס על זיהוי תחומי הידע והמסחר הקיימים בעיר ויצירת שיתופי פעולה למטרת פיתוח כלכלי והצמחת היישוב. הרובע החדש אמור לקום במרחב שבין שכונות ג' ו-ד' מזרח ובין האוניברסיטה, בית החולים ופארק ההיי-טק. תוכנית הרשות כוללת בין היתר, הקמת תיכון לסייבר ולמדעים ומשרדים בשכונות המגורים הסמוכות ויצירת מערך מסודר של שבילי אופניים לעידוד נגישות תחבורתית לאזור. רובע החדשנות עתיד לקלוט חברות היי-טק ומשרדים, ולבסס את תחום התעסוקה המתקדם בעיר.

דנילוביץ: "ההחלטה על פיתוח רובע חדשנות בבאר שבע מחזקת את העיר כמרכז ידע וחדשנות בינלאומי וכמטרופולין של איכות במדינת ישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה