חדשות

מענק יוקרתי לאיש אוניברסיטת בן גוריון

חדשות22 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

פרופ' יצחק מזרחי זכה לראשונה מטעם האוניברסיטה גם במענק פתיחה וגם במענק גיבוש של המועצה האירופית למחקר

מענק יוקרתי לאיש אוניברסיטת בן גוריון
פרופ' יצחק מזרחי. 2 מענקים יוקרתיים | צילום: דני מכליס, צלם אוניברסיטת בן גוריון

קבוצת המחקר של פרופ' יצחק מזרחי מאוניברסיטת בן גוריון זכתה באחרונה במענק יוקרתי מטעם המועצה האירופית למחקר (ERC). ל"שבע" נמסר, שהמענק מיועד לפרויקט מחקר העוסק במיפוי החיידקים בגוף ובהינדוס שלהם כך שהגוף יהיה בריא יותר, בעיקר ביונקים.

מענקי גיבוש מה-ERC מוענקים למדענים יצירתיים, מצטיינים ופורצי דרך עם ניסיון של לפחות 7 שנות מחקר וקריירה אקדמית מבטיחה. קבוצת המחקר של פרופ' מזרחי (חבר במחלקה למדעי החיים באוניברסיטה ובמכון הלאומי לביו-טכנולוגיה בנגב, NIBN) נהנית כרגע ממענק הפתיחה של המועצה האירופית המתקבל על בסיס מצוינות מדעית ופוטנציאל תרומה לתחום. לאחר מימוש הפוטנציאל, הציעה הקבוצה מחקר חדש שזכה במענק הגיבוש שניתן לקבוצות מצוינות שלהן יש פוטנציאל לתרום לשינוי תפישתי בתחומן.

בעזרת המענק, תעמיק קבוצת המחקר את ההבנה אודות הגורמים האקולוגיים והאבולוציוניים המעצבים את הקהילות המיקרו-ביאליות המניעות תהליכים בסיסיים בחיינו. באופן ספציפי, יתמקד המחקר בסביבת מערכת העיכול של יונקים. הבנת גורמים אלה תאפשר לחזות ולשנות את הרכב הקהילה, כך שתתפקד באופן מיטבי.

למחקר זה קיימים השלכות ויישומים רבים על חיי היומיום שלנו, החל בתזונה ונטילת תרופות ועד לקיימות מזון, סביבה, אנרגיה מתחדשת וכלכלה. דוגמה לאחד היישומים הבולטים של המחקר הוא הפחתה של פליטות גזי חממה מבעלי חיים מעלי גירה.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה