חדשות

הערעור התקבל: המג"בניק הורשע בתקיפה

חדשות19 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

המחלקה לחקירות שוטרים ערערה לבית המשפט המחוזי שבבאר שבע שקבע ששוטר מג"ב אכן תקף נהג שעקב אותו בכביש

הערעור התקבל: המג"בניק הורשע בתקיפה
היכל המשפט | צילום ארכיון: "שבע"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע (הרכב השופטים אליהו ביתן, יעל רז-לוי וגילת שלו) קיבל באחרונה את ערעור המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), והרשיע שוטר מג"ב (בן 31) בגין תקיפת נהג שעקף אותו בכביש.

ל"שבע" נמסר, שב-17.6.17 במהלך נסיעה בכביש 6 סמוך לצומת קמה, עקף המתלונן את השוטר ברכבו, ולאחר מכן הוציא את ידו מחלון הרכב, כשהוא אוחז בקבוק מים. השוטר חשב שהמתלונן התכוון לזרוק עליו את הבקבוק, וחסם את דרכו. לאחר מכן, יצא השוטר מהרכב, וגידף את המתלונן. לפי כתב האישום, כשביקש המתלונן לנסוע מהמקום, הכה אותו השוטר באמצעות כף ידו בפניו ובצווארו, וריסס לעברו גז מדמיע.

בית המשפט השלום בבירת הנגב זיכה את השוטר מחמת הספק, ועל כך הגישה מח"ש ערעור. בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המחלקה בערעורה, וכאמור הרשיע את השוטר. עו"ד ליאת יונניאן ממח"ש טענה בערעור שהראיות האובייקטיביות הקיימות בתיק והגיונם של דברים מביאים למסקנה נחרצת שגרסת המתלונן בעניין הגז שהתיז עליו השוטר נכונה.

בית המשפט קבע בהרשעתו: "רצף האירועים המתואר, המבוסס על עדויות אובייקטיביות, שהיה מקום שבית המשפט קמא ייחס להן משקל, מהווה מעגל סגור המוכיח בצורה משכנעת שהמתלונן הותקף בידי המשיב בגז. בית המשפט היה ער לראיות האמורות, והוא תירץ אותן באופן דחוק שאינו מתקבל על הדעת… התיזה החלופית שהוצעה בידי בית המשפט קמא כהסבר להתנהגות המתלונן, חסרת בסיס, ואף איננה מתיישבת עם תלונתו המיידית והעקבית של המתלונן בדבר כך שהשוטר ריסס עליו גז מדמיע".

עוד ציינו השופטים, ש"לא ברור על איזה בסיס קבע בית המשפט קמא, ש'קיימת תופעה של זריקת בקבוקי שתייה לעבר כלי רכב במהלך נסיעה, בייחוד בכבישי הנגב', והכל כדי לבסס את אותו הסבר להתנהגות המתלונן".

לאור האמור, קבע בית המשפט המחוזי, שהתיק יוחזר לבית המשפט השלום לשמיעת טיעוני הצדדים לצורך פסיקת העונש ומתן גזר דין.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה