חדשות

מעקב "שבע": הישיבה לא רועשת!

חדשות12 בדצמבר 2019    2 דקות
0

אושרה בקשתה של מפעילת הישיבה ברחוב נגבה בבאר שבע להקצות לשם כך את פעילות המבנה, תוך דחייה מכל וכל של טענות המתנגדים לאישור

מעקב "שבע": הישיבה לא רועשת!
צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

ועדת ההקצאות של עיריית באר שבע אישרה באחרונה את בקשתה של עמותת "מרכז רוחני מנחם ציון" להקצות לה מבנה קיים להפעלת ישיבה לבנים ברחוב נגבה שבעיר העתיקה, זאת לאחר דיון בהתנגדות לכך מצד דיירים באזור שהתקיים בישיבתה הקודמת של הוועדה. כזכור, פרסמנו כאן את מהלך הדברים מאותה ישיבה בנושא.

בדיון האחרון בעניין, ציינה ועדת ההקצאות, שלגבי טענות בגין מיקום הישיבה בשכונה ואופיו של המוסד (המתנגדים טענו שכאשר רכשו את נכסיהם לפני כ-15 שנה, המקום היה ריק, ולא הייתה שום ישיבה), הישיבה ממוקמת של שטח "חום", המיועד לפי התוכנית החלה על האזור משנות ה-60 למוסדות ציבור. הישיבה היא מוסד ציבור, ומתאימה לשימוש המאושר בהתאם לדין. ממסמכים המצויים בתיק הנכס עולה, שקיימת ישיבה בנכס החל משנות ה-50 וה-60, ולכן יש לדחות את טענות המתנגדים שכאשר רכשו את בתיהם, המקום היה ריק. לתושבים אין זכות מוקנית לסוג המוסד ציבורי, שיוקם בשטחים המיועדים למוסדות ציבור.

באשר לטענה על קיום רעש בלתי סביר בשעות בלתי שגרתיות (כאשר מתנגדת ציינה שישנם סרטונים בנושא, והוועדה ביקשה שהמתנגדת תעביר לה את הסרטונים לצפייה), התבצעו מספר סיורים בשטח, במועדים ובשעות שונות, במהלך כל שעות היום. ועדת ההקצאות לא איתרה רעש חריג שעלה מהישיבה או הפרעה כלשהי לסביבה. אם קיים רעש בלתי סביר ובשעות האסורות לפי חוק, פתוחה בפני המתנגדים הדרך לפנות למשטרה בתלונה בגין רעש. בנוסף, כל מבנה המשמש כמוסד לימוד, סביר שתהיה ממנו מידה מסוימת של רעש, שכן מדובר בילדים שפעילותם מטבעה היא בעלת "מרקם מסוים".

לגבי טענת המתנגדים על פנייתם למוקד העירוני מספר פעמים בזמן אמת בתלונות על רעש שבקע מהישיבה, מבדיקה שנערכה מול המוקד התברר שלא נרשמו תלונות על רעש במקום בשנתיים האחרונות. ובאשר לטענה על קיום אירועי שבתות חתן בישיבה המפריעים לסביבה עקב רעש, הוועדה הפנתה את תשומת לב מפעילי הישיבה שאין לערוך במקום אירועים שאינם קשורים ישירות לפעילותה.

ולסיכום, אחרי בדיקת כל הטענות שהעלו המתנגדים, התרשמה ועדת ההקצאות שאין ממש בטענות המדוברות, ובטח שאין בהן כדי למנוע את אישור ההקצאה, ולכן היא אישרה אותה, כאשר הוועדה מוסיפה שבשנת הלימודים הבאה על העמותה להגדיל את מספר התלמידים תושבי העיר בהתאם לתבחינים.

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה