חדשות

נכים יוצרים

חדשות12 בדצמבר 2019    2 דקות
0

רשת מעונות "עלה" תפעיל באופקים את "בית היוצר", בו יתנהלו מתחמי אומנות, חקלאות ותעשייה וכן בית קפה חלבי וחנות לממכר מוצריו

נכים יוצרים
"דוגמה". בונים את התוכנית | צילום: באדיבות עיריית אופקים

צוות ההיגוי של "בית היוצר", המפעל הרב נכותי באופקים, אישר באחרונה את התוכנית הרעיונית והעסקית של המקום שייפתח בתחילת אפריל הקרוב.

ל"שבע" נמסר, שמטרת העל של המרכז היא מתן מענה תעסוקתי שיקומי, כדי להקנות למקבלי השירות אורח חיים יצרני והשתלבות בתהליך של נורמליזציה חברתית, עצמאות כלכלית, השתלבות בתעסוקה בשוק החופשי תוך הקניית כלים ןהרגלים ותמיכה מקצועית לשיפור העצמאות והתפקוד בתוך הקהילה. הוא יעסיק כ-100 איש ואישה בעלי מוגבלויות שונות, במטרה להקנות להם מיומנויות והרגלי עבודה, ובמידת ההתאמה, אף להכינם לעולם העבודה בשוק החופשי.

צוות הכפר השיקומי "עלה נגב-נחלת ערן", המהווה חלק מרשת מעונות "עלה" ובראשם אבי וורצמן זכו לא מכבר במכרז לניהול "בית היוצר". הרשת מפעילה ברחבי הארץ 4 מרכזים ובהם גם "עלה נגב-נחלת ערן".

בימים אלה, הציגו וורצמן (מנכ"ל "עלה נגב") והסמנכ"ל משה סוויל, את החזון שלהם למקום. עוד היו בפגישה, מנכ"ל העירייה יורם נחמן, מנכ"ל החכ"ל אהרון אלקבץ, מנהל המתנ"ס, שי אלקלעי, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים סוזי מרציאנו-דודפור, אפרת פרוינד ממשרד הבריאות ויוסף רחמין ממשרד הרווחה מחוז דרום.

בין ההחלטות שהתקבלו, הקמתם של מתחם אומניות בו יתקיימו סדנאות קרמיקה, פימו, זכוכית, עיסת נייר ומשי, ותוצרתן תימכר לקהל הרחב, מתחם תעשייה שבו יתנהלו שיתופי פעולה עם מפעלים ובהם FLEX ו"קלין" ומתחם חקלאות שבמסגרתו תופעל חממה, בה יגדלו שתילים לעציצים שיימכרו אף הם במקום. גולת הכותרת של התוכנית היא פתיחתם של בית קפה חלבי וחנות לממכר מוצריו, שכולם יוכנו במטבחי המרכז בידי מקבלי השירותש בהדרכת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה.

וורצמן: "הרעיון שעומד מאחורי תוכניות אלה הוא בניית מודל הרואה את האדם במרכז, ונותן דגש על 3 מרכיבים מובילים: תעסוקה מגוונת ומותאמת למקבלי השירות, עידוד המשתתפים לעצמאות מרבית מתוך סביבת העבודה אל תוך הקהילה ומסגרות המגורים ומתן שכר מכבד על עבודתם".

איציק דנינו (ראש הרשות): "זהו אחד הפרויקטים המרגשים והחשובים שיוצאים לפועל בעיר אופקים, ואני מברך על בחירתו של הכפר השיקומי 'עלה נגב-נחלת ערן' לניהול מרכז 'בית היוצר'. התוכנית הרעיונית שאישרנו היא יצירתית, ונותנת מענה לתחומי עיסוק שונים; התוצרים של כל המתחמים יוצעו למכירה במקום, והמשתקמים יוכלו לראות שכר ראוי ומכבד לעמלם. אני מאמין שהמקום יהווה דוגמה למרכזים דומים ברחבי הארץ, וישמש מודל להפעלתם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה