חדשות

מעקב "שבע": עוד רחוקה הדרך לבית החולים השני בבאר שבע…

חדשות8 בדצמבר 2019    4 דקות
1

המועצה הארצית לתכנון ובנייה התנתה את קידום התוכנית להקמת המיזם החשוב בהוספת הוראות והסמכת ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים לדון בהתנגדויות ככל שיוגשו, כולל מינוי חוקר לשמיעת ההתנגדויות...

מעקב "שבע": עוד רחוקה הדרך לבית החולים השני בבאר שבע…
הדמיית בית החולים | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

פרסום ראשון: התוכנית להקמת בית חולים שני בבאר שבע רחוקה עדיין מאישור. בפרוטוקול המועצה הארצית לתכנון ובנייה שדנה בתוכנית (ששמה המקצועי הוא "הרחבת אזור לפיתוח עירוני באר שבע") נרשמה החלטת המועצה להפקיד את תוכנית הפרויקט, אך במספר תנאים, שמימושם ייקח מן הסתם זמן לא מועט.

כזכור, הודיעה עיריית באר שבע, תחת הכותרת "רגע היסטורי! בבאר שבע אושרה הקמתו של בית החולים השני בנגב ע"ש שמעון פרס", ש"​​פה אחד (כולם בעד, ללא מתנגדים וללא נמנעים) אושר היום (שלישי, 3/12) מיקומו הסופי והקמתו של בית החולים השני בנגב שיוקם בבאר שבע ואת קריית הביו-טק (הבינלאומית) והתעסוקה, בצמוד אליו. בית החולים ייקרא ע"ש נשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל".

בנוסף, צוין ש"המתחם יכלול כאמור בית חולים כללי ובתי חולים בתחומי רפואה מוגדרים וכן את קריית הביו-טק והמחקר, שימושים של תעסוקה ומוסדות ציבור בדגש לזיקה לבתי החולים. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-1,000 דונם בסמוך למחלף שרה, ממזרח לדרך מספר 40 ומצפון לדרך מספר 25. שטחו הבנוי של בית החולים החדש הוא 400 אלף מ"ר. בבית החולים יהיו כ-1,900 מיטות".

לעומת זאת, בהודעת המועצה הארצית "האישור" ירד לדרגת "קידום", כאשר תחת הכותרת "בית החולים 'פרס' בבאר שבע יוצא לדרך", נרשם שהמועצה "החליטה לקדם מהלך להרחבת אזור הפיתוח העירוני של באר שבע, שיאפשר הקמת בית חולים נוסף בעיר על שטח של כ-1,400 דונם". המועצה בראשות זאב בילסקי החליטה "לקדם שינוי בתוכנית המתאר המחוזית… במטרה "לאפשר הקמת בית חולים נוסף בעיר. מדובר במהלך המקודם בהתאם להחלטת הממשלה מיום 23.9.2014 על תוכנית רב שנתית לפיתוח הדרום ובכלל זה הקמת בית חולים ציבורי בבאר שבע, ונועד לתת מענה לעומס הקיים כבר היום על בית החולים 'סורוקה', שהינו בית החולים היחיד במטרופולין באר שבע. לפי פרוגרמה ראשונית של משרד הבריאות, מספר המיטות הדרוש עד לשנת 2030 עומד על 1,912 מיטות".

כן הודגש, שבית החולים החדש "יהיה נגיש גם לאוכלוסייה המתגוררת מדרום וממזרח לעיר באר שבע. המתחם החדש יכלול מרכז רפואי ובו כ-1,900 מיטות ושירותים נלווים, כגון מסחר, מרכזי מחקר, מלונאות, רפואה משלימה ומענה פרא רפואי. למרכז הרפואי יהיו גם שימושים נלווים, ובהם מסוף תחבורה, מגורי עובדים, מגורי סטודנטים, דיור מוגן, מרכז ספורט ונופש ומרכז קונגרסים. במקביל להרחבת אזור הפיתוח העירוני, התוכנית מציעה לצמצם בהיקף דומה את שטח הפיתוח של באר שבע בחלקו הצפוני, וליעדו ל'אזור נופש מטרופוליני'", כדי "לשמר את השטחים הפתוחים הערכיים שבו, תוך איזון בין תוספת הפיתוח לשמירת השטח הפתוח".

כן נכתב בהודעת המועצה הארצית, ש"התוכנית מקודמת בידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית באר שבע, ונערכה בידי 'יעד אדריכלים' וחברת 'סיטי-לינק'". מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר מסרה: "כחלק מראייה כוללת, מינהל התכנון רואה בהקמת בית חולים נוסף בבאר שבע צורך חיוני, וזאת לנוכח האתגרים של הגידול באוכלוסייה של מדינת ישראל בכלל ומטרופולין באר שבע בפרט. התוכנית להקמת בית חולים נוסף הינה פועל יוצא של תכנון אסטרטגי ארוך טווח שמוביל מינהל התכנון. בית החולים החדש ייתן מענה לאוכלוסייה מגוונת, ויעניק שירותי רפואה ברמה גבוהה לרווחת כלל תושבי מטרופולין באר שבע ומדינת ישראל".

ואילו בילסקי הוסיף: "בניית בית חולים חדש בדרום היא מהלך צודק וצעד חיוני לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה. מלבד החשיבות הרבה בשיפור שירותי הרפואה עבור תושבי הדרום, מדובר בהזדמנות גדולה למטרופולין באר שבע ליצור תשתית כלכלית שתשלב תעסוקה, מחקר וחדשנות עבור תושבי הנגב והסביבה כולה".

ובפרוטוקול הישיבה נכתב בסעיף העוסק בתוכנית בית החולים השני באר שבע, שהמועצה "לאחר שהוצגו בפניה התוכנית והמלצת הוועדה המחוזית, ולאחר ששמעה את המוזמנים, ודנה בתוכנית, רואה חשיבות בהקמת בית חולים נוסף בעיר באר שבע, במטרה לשפר את שירותי הבריאות הניתנים לתושבי הדרום בכלל ולמטרופולין בפרט, במיקום שיאפשר נגישות תחבורתית גבוהה, בדגש על תחבורה ציבורית. היות שהתוכנית כוללת מגוון שימושים, בנוסף לבית החולים, סבורה המועצה שראוי לקבוע בתוכנית הוראות שיבטיחו את תכנונו של בית החולים בשטח המיועד לפיתוח".

ולכן, "מחליטה המועצה להפקיד את תמ"מ 11/23/14/4 – הרחבת אזור לפיתוח עירוני באר שבע – בתנאים כדלהלן: תתווסף הוראה לפיה תוכנית מקומית ראשונה בשטח המיועד לפיתוח תייעד שטח לבית החולים. תתווסף הוראה לפיה כשימוש עיקרי יותרו שימושים הקשורים לרפואה, שימושים של מוסדות ציבור, מלונאות ותעסוקה שהינם בזיקה לבית החולים, וכן יותרו שימושים שנועדו לשרת את המתחם, כגון מעונות סטודנטים ומסוף תחבורה. שימושים נוספים יותרו רק כשימוש נלווה. תיקונים טכניים של מינהל התכנון. להסמיך את הוולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים) לדון בהתנגדויות, ככל שתוגשנה, למנות חוקר לצורך שמיעת ההתנגדויות, במידת הצורך, ולהחליט בהתנגדויות ובתוכנית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • ב
    בזבוז

    על סמך מה? לחץ במיון סורוקה?התנגדות לכללית?פתיחת בית חולים , בזבוז משאבים, לא פתרון, השקעה ברפואה ראשונית בנגב, זה פתרון