חדשות

"רק היום" רושמים בסוף היום

חדשות2 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

ביקורת של מס הכנסה בבאר שבע ובסביבה התמקדה בשוק הסיטונאי בבירת הנגב

"רק היום" רושמים בסוף היום
פשיטה על השוק הסיטונאי בבאר שבע | צילום ארכיון: דוברות המשטרה

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק שהתרכז באחרונה בעיקר בבאר שבע ובאזור ים המלח ועין יהב וחצבה, וכלל 63 ביקורות, עלה שבקרב 13 אחוזים מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

ל"שבע" נמסר, שהמבצע שהתמקד בשוק הסיטונאי בבירת הנגב, נוהל בידי עובדי משרד פקיד שומה באר שבע, ונבחרו עבורו בתי עסק בתחומי המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים. מבקרי מס הכנסה שהגיעו לשוק כבר בשעות הבוקר המוקדמות, הופתעו לגלות אצל אחד הירקנים שהכנסות בסך 1,550 שקלים לא נרשמו בספרי העסק. הירקן הגיב ואמר: "אני רושם בסוף היום".

ירקן אחר לא רשם הכנסות בסך 50 אלף שקלים, כשחלק מהכסף נבע מפדיון של יום קודם לכן, וחלק היה מהכנסות מכרטיסי אשראי. הירקן מיהר להסביר: "הכסף של היום הקודם, לא הספקתי לרשום. התקבולים של כרטיסי האשראי, אני רושם פעם בכמה חודשים, והצ'קים אני מוציא קבלה רק ביום הפירעון".

המבקרים נתקלו גם ברכב המבצע הובלות עבור הירקנים. נהגו הודיע שהוא מבצע הובלות לירקנים בתמורה ל-150 שקלים, אך מעולם לא פתח תיק ברשות המסים.

בביקורת במספרה בבירת הנגב נמצאו צ'קים בסך 3,200 שקלים, שלא תועדו בספרי העסק. הספר טען להגנתו: "אני צריך לבדוק עם בית התוכנה איפה זה נרשם".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של הרשות נגד מעלימי מס והון שחור, זאת במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה והרחבת המודיעין, בין היתר דרך קיום מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת, ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה