חדשות

חג הסיגד, נוסח "הנוער העובד והלומד"

חדשות1 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

גם תנועת הנוער הידועה ציינה את חגם של יוצאי אתיופיה בהפנינג במרכז קליטה בבאר שבע

חג הסיגד, נוסח "הנוער העובד והלומד"
"בדרך כלל המבוגרים מציינים אותו". ההפנינג | צילום: באדיבות מיכל רוטנברג

ביום רביעי האחרון, ציינו בכל הארץ את חג הסיגד של יוצאי איתיופיה, ובתנועת "הנוער העובד והלומד" בחרו לחגוג אותו באופן חינוכי, בהפנינג במרכז הקליטה "קלישר" שבשכונה ג' בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שעשרות בני נוער, רובם ממוצא אתיופי, התאספו לקיום אירוע משפחות גדול במרכז הקליטה. רוב הדיירים ב"קלישר" הם יהודים ממוצא אתיופי, שעלו בשנים האחרונות לא"י. ההפנינג אורגן בידי "הנוער העובד והלומד" לצורך חיזוק המעשה הציוני של עליית יהודי אתיופיה.

חג הסיגד, חג רשמי במדינת ישראל, הוא אחד מחגי ומועדי "ביתא ישראל". החג חל 50 יום אחרי יום הכיפורים בתאריך כ"ט בחשוון, ומטרתו לעשות חשבון נפש קהילתי, ולהתפלל לעלייה לירושלים. הסיגד הוא יום של צום, טהרה והתחדשות, ובמרכזו טקס חידוש הברית בין העם לאל, הכולל קריאת ברכות ותפילות לגאולה.

באתיופיה נערך האירוע בראש הר גבוה, כסמל למעמד הר סיני, ומנהלים אותו כוהני הקהילה. ההשראה למנהגי החג לקוחה ממעמד דומה שאותו קיימו עזרא ונחמיה בירושלים בימי שיבת ציון. בישראל התקבל המנהג לערוך את טקס הסיגד בטיילת ארמון הנציב, המשקיפה אל הר הבית בירושלים.

אבסרה, חניכה בקן י"א בשכונה י"א בבירת הנגב שעלתה ארצה ב-2008 מספרת: "ביסודי הייתי מביאה אינג'רה לכיתה ורוקדת, אבל אני יכולה להגיד שהיום 80 אחוזים מהנוער לא מכירים את החג; זה יותר של פעם". היא שמחה מאוד להגיע עם התנועה, ולציין את החג באמצעות פעילות במרכז הקליטה בעיר, דרך שגם היא עברה בעצמה ולמעשה רוב הקהילה שהגיעה מאתיופיה: "אני שמחה לציין את החג ואוהבת מאוד את ירושלים, ארץ הקודש שלנו".

זאודיטו (15), גם היא חניכה בקן י"א שעלתה ב-2012 והגיעה כדי לארגן את ההפנינג, הוסיפה: "לא יצא לי לחגוג את החג; בדרך כלל המבוגרים מציינים אותו, ואנחנו הצעירים כבר פחות. בבית צמים היום על חורבן בית המקדש והברית עם ה'".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה