חדשות

למען נבטים

חדשות28 בנובמבר 2019    3 דקות
0

עשרות ראשי רשויות מהצפון והדרום חתמו בבניין עיריית באר שבע על אמנה להקמת נמל התעופה הבינלאומי המשלים בנבטים

למען נבטים
להבליט את היתרונות של נבטים. ראשי הרשויות בבאר שבע | צילום: מטה המאבק הלאומי להקמת נמל תעופה בנבטים

24 ראשי רשויות מהצפון והדרום נפגשו השבוע בבניין עיריית באר שבע, במטרה לתכנן את המשך הפעילות להקמת נמל תעופה בנבטים, שיכול ליצור כ-28 אלף משרות באזור הנגב. ל"שבע" נמסר, שראשי הרשויות חתמו על האמנה להקמת הנמל הבינלאומי המשלים בנבטים במקום ברמת דוד, זאת על רקע הקונצנזוס הרחב הקיים בקרב רובן המכריע של הרשויות בנגב להקמת שדה התעופה בנבטים לעומת ההתנגדות הגורפת מצד הרשויות בצפון לגבי חלופת רמת דוד.

באחרונה, הצטרפו רשויות רבות במרכז הארץ לקריאה להקים את שדה התעופה בנגב, משהתברר שהקמתו בדרום תארך פחות משנתיים, לאור העובדה שהשדה בנבטים בנוי, מוכן ומאושר בתוכנית המתאר הארצית כשדה תעופה בינלאומי אזרחי. לכל זה מצטרפת העובדה שבצפון ייקח יותר מעשור להקים שדה תעופה בינלאומי, אם בכלל יתאפשר הדבר לנוכח ההתנגדויות הרבות. בנוסף, פערי העלות בין האתרים משמעותיים, כאשר בצפון העלות גבוהה משמעותית, וגם מסיבה זו נבטים היא האתר המועדף לפרויקט.

רוביק דנילוביץ (ראש עיריית באר שבע): "אם מדינת ישראל באמת מתכוונת להקים נמל תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג, זה יכול להיות רק בנבטים, לא בשום מקום אחר. למעט הסוגייה הביטחונית, סוגיה חשובה, אך פתירה, כל היתרונות הם של נבטים. נפגשתי עם מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל. ביקשתי ממנו, אל תטילו וטו, בלא שתגדירו מה המחיר. אל תגידו 'לא יוקם בנגב', כי זה לא התפקיד שלכם. זה לא צבא שיש לו מדינה, אלא מדינה שיש לה צבא. נדרשת פגישה עם מפקד חיל האוויר הנוכחי עמיקם נורקין, בה נמחיש לו מה החלטה כזו של הקמת נמל תעופה בנגב, יכולה לעשות למדינת ישראל – עד כמה גדולים היתרונות שבה. עד כמה חשובה הקמת נמל התעופה בנבטים למדינת ישראל כולה. אם נציג כך את הדברים, גם בפני מפקד חיל האוויר נורקין וגם בפני הרמטכ"ל כוכבי, אני מאמין שזה ייפול על אוזן קשובה".

אייל בצר (ראש מועצת עמק יזרעאל): "עכשיו הגיע רגע האמת. כדי לקדם את הנמל, צריך לא רק לבלום את רמת דוד, אלא להציג את היתרונות של נבטים".

טל אל על (מ"מ ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק ההנדסה): "זה התחיל כמאבק קשה והוא עדיין קשה, אבל יש הרבה תקווה באופק. ב-2014 היה ניסיון לקבור סופית את סוגיית נבטים, ובכל זאת הצלחנו להשאיר בחיים את אופציית נבטים בזכות נוכחות שלנו בכל צמתי ההכרעה. עוד לא הגענו ליעד, אבל עצם העובדה שהנושא נשאר על סדר היום הלאומי, זה הישג גדול".

ערן דורון (ראש המועצה האזורית רמת הנגב): "חשוב לחזק את הקשר, הן עם מפקדי הצבא והן עם מקבלי ההחלטות בממשלה, כדי ליצור אווירה תומכת להסרת החסמים להקמת נמל התעופה בנבטים".

עופר בן אליעזר (ראש המועצה המקומית רמת ישי): "החלטות אמיצות מחייבות אומץ מנהיגותי ותעוזה לקבל החלטות אסטרטגיות, כמו בדוגמה של מבצע אנטבה, שם נדרשה החלטה אמיצה. היום ככל הנראה מבצע אנטבה לא היה יוצא אל הפועל"…

יוהן אטלן (מנכ"ל מועצת הנגב): "יותר ויותר ראשי רשויות מצטרפים למאבק, גם ראשי רשויות ממרכז הארץ שמבינים את ההשפעה של הקמת נמל ברמת דוד שיביא לעוד עומסי תנועה באזורים עמוסים ופקוקים בין כה וכה. דוח של BDO מצביע על כשל מהותי בתכנון של הנמלים ברמת דוד ונבטים. הצורך הוא בנמל גדול שישרת ב-2050 כ-40 מיליון נוסעים בשנה. הנחת היסוד של המתכננים שצריך 2 נמלים משלימים קטנים היא מוטעית. צריך נמל מרכזי אחד נוסף, ואותו ניתן להקים רק בנבטים".

נדב שרון (מתאם הרשויות לנושא נמל התעופה בעמק): "מעבר ליתרונות הכלכליים, אנחנו מבקשים להבליט גם את היתרונות התחבורתיים, התעסוקתיים והחברתיים של הקמת הנמל בנבטים על פני רמת דוד. אנו פועלים בהתאם לחוות דעת של המומחים המובילים בתחומם עם הנתונים הכי מעודכנים ומדויקים, ומצפים להכרעה במהלך 2020".

כתבות נוספות בחדשות

0

פרסום ראשון: פיטורים בפארק ההיי-טק בבאר שבע

חברת "רד תקשורת מחשבים" פיטרה כ-30 מעובדיה. החברה בתגובה: אנו מבצעים "מפעם לפעם התאמות" בפעילות

חדשות10 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

תקצוב חסר

עלות פרויקטים לא מעטים לפיתוח של עיריית באר שבע ל-2020 ולשנתיים שאחריה ידועה, אך התקציב למימונם טרם הושג. ויש גם תקציבי פיתוח קיימים, אך העירייה עדיין לא מצאה פרויקטים שימומנו באמצעותם...

חדשות10 בדצמבר 2019    דקה אחת

כתיבת תגובה