חדשות

מרגש: בטיול השנתי בבני שמעון לא השאירו אף אחד מאחור

חדשות28 בנובמבר 2019    3 דקות
0

בעזרת כיסא גלגלים מיוחד ותלמידים שהתנדבו מהשכבות הבוגרות, עדי ולאון, ילדים עם ניוון שרירים, יצאו לשטח יחד עם חבריהם לכיתה

מרגש: בטיול השנתי בבני שמעון לא השאירו אף אחד מאחור
"מהו חינוך ערכי". עדי ואלון בטיול | צילום: מועצה אזורית בני שמעון

בבית הספר "מבואות הנגב" שבמועצה האזורית בני שמעון יצאה באחרונה שכבה ח' לטיול השנתי שלה, ולא ויתרה על הצטרפותם של 2 החברים לכיתה, עדי ואלון, בעלי תסמונת דושן, שהיא הסוג השכיח והחמור ביותר של ניוון שרירים.

ל"שבע" נמסר, שככל שאלון ועדי גדלים, הם מתקשים יותר ויותר להפעיל את הגוף שלהם, ולבצע פעולות יומיומיות. כדי שייצאו יחד עם חבריהם לטיול השנתי, שכר בית הספר טכנולוגיית כיסא גלגלית שמתאימה לשטח, ותלמידים מהחטיבה העליונה התנדבו להצטרף לטיול במטרה ללוות את עדי ואלון, ולגלגל את הכיסא.

זיוה גולדשמידט (אימו של עדי): "אנחנו אסירי תודה שבית הספר עושה מאמצים אדירים לאפשר לילד שלנו לקחת חלק בכל הפעילויות. אנו מרגישים את המאמץ שלהם, וכל כך מתרגשים מזה. מהיום הראשון ללימודים, קיבלנו תמיכה אדירה מצוות בית הספר, ובייחוד מהמחנכת שלו אדווה, העושה שמיניות באוויר כדי לאפשר לעדי להיות חלק מהפעילויות והטיולים של הכיתה. זה לא מובן מאליו; אנחנו מתמודדים בחיים שלנו עם כל כך הרבה מאבקים ואתגרים, ולדעת שבמקום הכי חשוב, בבית הספר, אנו יכולים להיות רגועים, ולדעת שיש מי שתומך בנו ועושה עבורנו, זה פשוט מדהים".

ניר זמיר (ראש מועצת בני שמעון): "הסיפור המקסים הזה משקף בצורה נפלאה את האופי של בית הספר 'מבואות הנגב', בניהולו של אלי פרץ, ושל התלמידים המדהימים שלומדים בו. קהילה היא לא רק אסופה של אנשים, אלא קבוצה מאוחדת, וזה מאפיין את הקהילה הייחודית בבני שמעון. מערכת החינוך המיוחדת שאנחנו מנהלים כאן בבני שמעון שמה בראש סדר העדיפויות את נושא הצרכים המיוחדים; אנו מוצאים פיתרונות יצירתיים, ומאפשרים לילדים לקחת חלק מלא בפעילויות השונות של בית הספר. מדובר במדיניות חינוכית שבאה לידי ביטוי מהגיל הרך, דרך בתי הספר היסודיים והעל יסודיים ועד לשירותים שמספקת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה".

אמיר ברזילי (מנהל אגף החינוך בבני שמעון) אומר שהמועצה שמה דגש על שילוב התלמידים עם הצרכים המיוחדים בכלל הפעילויות החינוכיות וגם בפעילויות ההווי והטיולים: "זו חובה שלנו כאנשי חינוך לאפשר לכל ילד לקחת חלק בחוויות של הכיתה ושל בית הספר, להגשים את עצמו, ולחוות את הילדות שלו תוך מימוש הפוטנציאל. גם עבור חבריהם לכיתה של אלון ועדי מדובר בשיעור לחיים, הלמידה יחד עם תלמידים שונים ממך מאפשרת לך לקבל פרספקטיבה שונה על העולם ועל המציאות המורכבת לעתים שאנחנו חיים בה. הילדים מבינים מה זה אומר להיות קבוצה, ומה החשיבות של עזרה לאחר".

פרץ, על החשיבות של השילוב וההכלה בבית הספר שבניהולו: "הילדים הנפלאים שלנו כמו עדי ואלון וכמו 22 ילדים על הרצף המשולבים בבית הספר, הם מתנה וזכות גדולה לבית הספר שלנו, כי זה הופך את כולנו לרגישים, אנושיים ומתחשבים יותר. ההשתלבות שלהם בבית הספר מייצרת אקלים מיוחד. אין דברים יותר חשובים שיכולים לקרות בבית הספר מהדברים הללו בעיניי. מי שליווה את עדי ואלון בטיול השנתי לאורך המסע הם תלמידים מהחטיבה העליונה של בית הספר. הערך המוסף שזה נתן לילדים הוא אדיר, כשאתה נותן לתלמידים הללו להוביל פעולה חשובה מהסוג הזה תחושת השייכות והמשמעות שלהם עולה באופן מדהים, וזה מרגש לראות כמה האירוע הזה תרם לכל מי שלקח בו חלק. דרך המעשים האלו אנו מגדירים מה החשוב בבית הספר ומהו חינוך ערכי, הרבה יותר ממה שעושים כמה שיעורי חברה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה