חדשות

נלחמים על הבית

חדשות27 בנובמבר 2019    2 דקות
0

ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב בכינוס חירום נגד קבלנות לא רשומה

נלחמים על הבית
נגד הבנייה הלא רשומה. ארגון הקבלנים יוצא לקרב | צילום: יח"צ

"שולחן עגול" התכנס השבוע ביוזמת ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב, במטרה לטפל בתופעת הקבלנות הלא רשומה באזור הדרום ובבירת הנגב בפרט. ל"שבע" נמסר, שהמפגש נערך בהשתתפות אילן אליהו (רשם הקבלנים) וצוות חוקריו, תמר פוריה (מהנדסת העיר באר שבע), מוטי ליפשיץ (סגן מנהל מע"מ באזור הדרום) כנציג רשות המסים בישראל, אלי אביסרור (יו"ר ארגון הקבלנים ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ), יוסי דלויה (מ"מ יו"ר הארגון וחבר מועצת העיר בבירת הנגב), אולג בורוכוב (מנהל הפיקוח במינהל ההנדסה בעירייה) וצביקה ליבנה (מנכ"ל ארגון הקבלנים בדרום).

הכינוס התקיים במשרדי ארגון הקבלנים, ונדונו בו דרכי פעולה למניעת הבנייה הבלתי חוקית, בעיקר בתחום הבנייה הפרטית באזור הדרום. לאחר הצגת הנתונים, התברר שתופעת "הקבלנים המתחזים" רחבה מאוד, ושיש לה היבטים רבים הקשורים להעלמת הון, בטיחות, רישוי ועבירות רבות על החוק. מהמפגש יצאו קריאות משותפות של כל הגורמים לטיפול מיידי בתופעה דרך עבודה משותפת אל מול גורמי האכיפה ועוד ולציבור בעלי המגרשים להימנע מלהעסיק קבלנים שאינם רשומים, ולבנות אך ורק באמצעות קבלנים רשומים כחוק. החיסכון הנרשם בעת קבלת הצעת המחיר יכול להתגמד מול כל הבעיות שיכולות לצוץ במהלך הבנייה או אחרי סיומה.

כמו כן, הודיע רשם הקבלנים שבכוונתו להעמיק את הפיקוח על שוק הבנייה צמודת הקרקע בדרום, ולפעול בחומרה אל מול הקבלנים הפועלים שלא לפי החוק, לרבות הוצאת צווים להפסקת עבודה ותהליכי אכיפה נוספים.

אביסרור: "לצערי, התופעה של קבלנות לא רשומה הולכת ומתרחבת, ופוגעת באופן עקיף וישיר בקבלנים הרשומים. מצאנו וגם ראינו שהקבלנים הלא רשומים לרוב אינם עומדים בכללי חוק הבנייה והתכנון, ואף גוררים את היזמים לעבירות ללא ידיעתם. הקבלנים המתחזים מסכנים את בטיחות עובדיהם, ופוגעים במוניטין ענף הבנייה. לא ניתן יד לעבריינות הזו. ארגון הקבלנים בבאר שבע יילחם נגד התופעה של הקבלנות הלא רשומה בכל כוחו, כדי לשמור על זכויותיהם של הקבלנים הרשומים בארגון ואלה הפועלים לפי חוק".

ליבנה: "מי שאינו קבלן רשום, עובר על החוק. האם יעלה על הדעת שיאפשרו לעו"ד ללא תעודה לפעול כעו"ד, ולייצג אנשים? האם יעלה על הדעת שיעסיקו מורה שלא הוכשר לכך? אנחנו קוראים לכל הקבלנים שאינם רשומים לבוא ולהירשם כחוק. אנו נסייע להם ככל הניתן. מי שלא יעשה כך, כל רשויות החוק יפעלו נגדו".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה