חדשות

חוב המס הופחת למינימום

חדשות27 בנובמבר 2019    2 דקות
0

במקום יותר מ-106 אלף שקלים ישלמו בני זוג מבאר שבע (בזכות עו"ד מירי סטולרו-הידוקובסקי) פחות מ-23 אלף שקלים

חוב המס הופחת למינימום
עו"ד מירי סטולרו-הידוקובסקי. "שמחתי לסייע" | צילום: יח"צ

בזכות עו"ד מירי סטולרו-הידוקובסקי, בני הזוג המבוגרים יוכלו להגשים את חלומם: ל"שבע" נמסר, שזוג מבאר שבע שקיבל דירה בירושה, החליט למכור אותה, ולעבור לדירה שתתאים למצבה הפיזי של האישה שעברה אירוע מוחי. חוב פתאומי ממס הכנסה מנע מהם להגשים את החלום.

הלקוחות בסוף שנות ה-60 לחייהם, מתקיימים מקצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי ופנסיה זעומה ממקום עבודתו של הבעל, ומתגוררים כיום בדירת 3 חדרים בקומה שלישית ללא מעלית  בבניין ישן ומוזנח. לאחר פטירת הורי האישה, היא קיבלה בירושה את הדירה שהייתה בבעלותם. בנוסף, לפני מספר חודשים, עברה האישה כאמור אירוע מוחי, וכעת בשל מצבה הפיזי, הם נדרשים לעבור לדירה אחרת עם מעלית שתתאים למצבה הפיזי של הלקוחה.

זו אינה יכולה עוד לעשות שימוש במדרגות, והיא גם זקוקה לחדר נוסף שיוקצה לטובת עובדת זרה, לה האישה זקוקה נואשות עקב מצבה. כתוצאה מכך, נאלצו בני הזוג למכור את הדירה שקיבלו בירושה מהורי האישה, כדי שכספי המכירה יעזרו להם ברכישת דירה חדשה שתתאים למצב הבריאותי החדש אליו נקלעו. הנכס שהתקבל בירושה נרכש אי שם בתחילת שנות ה-50 בידי הורי האישה, והיות שהנכס היה דירתם היחידה של ההורים אמר להם המייצג שטיפל בתיק בשלב הראשון שלא צפויה להם חבות במס שבח בשל מכירת נכס שהתקבל בירושה.

לימים, לאחר שהתיק דווח וטופל בידי מנהל מס שבח, קיבלו בני הזוג הודעת שומה, לפיה חבות המס שלהם עומדת על 106,183 שקלים, כשהמשמעות היא אי מעבר לדירה חדשה. הלקוחות ההמומים פנו לעו"ד סטולרו-הידוקוסקי, מומחית לענייני מיסוי, בבקשה שתסייע להם. מבירור שערכה עוה"ד מול משרד מיסוי המקרקעין האזורי, עלה שלדירה שקיבלו בני הזוג בירושה ישנן זכויות בנייה רבות שאינן חוסות תחת הפטור המוקנה למכירת דירת ירושה בהתאם לסעיף 49 ב' (5) לחוק מיסוי מקרקעין, ומכאן חבות המס הגבוהה.

מיד לאחר קבלת הנתונים, היא הגישה בקשה לתיקון שומה מפורטת בצירוף כל המסמכים הנדרשים, במטרה להביא להפחתת החבות במס. אחרי שמנהל משרד המיסוי קיבל את הבקשה לתיקון השומה, הופחתה החבות של בני הזוג ל-22,912 שקלים בלבד.

"שמחתי לסייע ללקוחות משרדי שכלל לא היו מודעים לכך שיש באפשרותם להפחית את החבות במס, ובכך למעשה התאפשר להם להגשים את חלומם, ולעבור לדירה חדשה שתתאים למצבם הפיזי", סיכמה עו"ד סטולרו-הידוקובסקי.

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה