חדשות

תיכון אנתרו-פוסופי יחיד מסוגו בנגב

חדשות26 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

נחנך תיכון "קורצ'אק" בשכונה ב' בבאר שבע

תיכון אנתרו-פוסופי יחיד מסוגו בנגב
"לפתח את הדמיון". חנוכת התיכון | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

בטקס מיוחד נחנך השבוע (ראשון) רשמית תיכון "קורצ'אק", התיכון האנתרו-פוסופי היחיד מסוגו בנגב, שממוקם בשכונה ב' בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שחנוכת התיכון נערכה בין היתר במעמד ראש העירייה רוביק דנילוביץ', מנהל המוסד יהונתן דביר, אנשי חינוך לא מעטים וקהל רב.

תיכון "קורצ'אק" שהיה פעיל ב-6 השנים האחרונות כמגמה בתוך בית הספר החקלאי "אשל הנשיא", עבר השנה לבירת הנגב, במבנה בית הספר "עמל" לשעבר, ששופץ באופן מקיף במהלך הקיץ בידי הרשות, וכך השלים מעגל של חינוך אלטרנטיבי – אנתרו-פוסופי מגני הילדים, דרך בית הספר היסודי ועד לתיכון בבאר שבע, לטובת הנגב כולו ובפרט ילדי בירת הנגב. בעירייה טוענים, שמדובר במהלך חשוב המתאים לתפישת העיר כמטרופולין המציע פלורליזם חינוכי. התיכון מופעל בידי עמותת "נטע ארז", העובדת מזה 20 שנה בשיתוף פעולה עם הרשות, וייסדה בנוסף למוסדות החינוך גם הכשרה למחנכים בגישה ייחודית זו.

בדבריו לתלמידים ולצוות החינוכי מול מאות המשתתפים בטקס, חיזק ראש העירייה את הדרך החינוכית הייחודית, מעמיקה, מגוונת ומאתגרת, המנסה לפתח את הכישורים השונים הטמונים בכל אדם ובוחרת להעשיר, לגוון ולפתח את הדמיון ואת היכולת לחלום ולהגשים חלומות: "רק החולמים מגשימים! הפכתם חלום למציאות. זו זכות להיות שותף שלכם, במפעל החינוכי המרשים".

רותם קורנפלד (תלמיד י"ב) נשא דברים ואמר: "חינוך וולדורף בשבילי הוא בית, מקום שבו מגיל צעיר ראו אותי כילד, כנער, כאדם, מקום שבו אני יכול להסתכל על המורים, ולקבל השראה, מקום שמאתגר אותי לצאת מהנוחות שלי, ולהסתכל סביבי אל העולם. דרך העשייה האומנותית, דרך אינסוף הטיולים, הפרויקטים, שבועות ההתנדבות וההצגות, אני מרגיש שלמדתי להכיר את עצמי ואת החברה שסביבי. בעוד כמה חודשים, אני מסיים בית ספר, ויוצא אל העולם; אני מרגיש שקיבלתי כאן את הכלים הכי משמעותיים שיעזרו לי לפעול בו".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה