חדשות

"לא רק בתל אביב מתנגדים לשחיתות"

חדשות25 בנובמבר 2019    2 דקות
0

סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ארגנו הפגנה של מאות תושבים במחאה על השחיתות השלטונית והגשת כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה נתניהו

"לא רק בתל אביב מתנגדים לשחיתות"
ההפגנה נגד נתניהו | צילום: אור ארז

כ-200 מפגינים מחו אמש (ראשון) בסמוך ל"מרכז הצעירים" בבאר שבע על השחיתות השלטונית, ימים אחדים לאחר ההודעה על הגשת כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם בחשד לקבלת שוחד.

ל"שבע" נמסר, שאת ההפגנה ארגנו יונתן בר, דניאל צברי, נועה חסידוב, יובל שוחנצקי, דין בגדדי ואור ארז, הפעיל חברתית בבירת הנגב זה כ-5 שנים, גם במסגרת תא "אופק" של מפלגת "העבודה" באוניברסיטה.

ארז מספר: "התארגנו כל ראשי התאים מהמרכז והשמאל במחאה על השחיתות השלטונית, שיש לנו ראש ממשלה מכהן עם כתב אישום נגדו, ושבמקום לעשות את המעשה האחראי ולהתפטר הוא קורע את העם ולוקח את כולנו כבני ערובה. רצינו להראות שגם בנגב ובאזור הדרום מתנגדים לשחיתות, ולא נותנים גיבוי לראש ממשלה מושחת. כמובן, הצטרפו אליה עוד הרבה מתושבי העיר, מבוגרים, ילדים, סטודנטים ולא סטודנטים".

ולא הייתם לבד שם…

"לא, מולנו הייתה הפגנה נגדית של משהו כמו 20 פעילי ימין, ואנחנו היינו בערך 200. אמרתי ברמקול בהפגנה שאמרו לנו קודם לכן שיהיו 10 תומכי נתניהו על כל בן אדם שיהיה בהפגנה שלנו, והמצב הפוך. התומכים בנתניהו הוסיפו כמובן קללות וגידופים, אבל אנו הפצנו מסר של תקווה, שתהיה לנו מדינה נקייה משחיתות. הנהגים שעברו לידנו צפרו ותמכו בנו לאות הזדהות. אנשים אמרו לנו שסופסוף הסטודנטים כאן מתעוררים. עמדנו שם במשך כשעה וחצי".

"נגד התהום המוסרית". מארגני ההפגנה: מימין, בר, צברי, חסידוב, שוחנצקי, בגדדי וארז | צילום: אור ארז

והוא מסכם: "הייתה הפגנה מאוד מוצלחת, וקיבלנו תגובות חיוביות גם מצד תושבי העיר המבוגרים שהגיעו להפגין איתנו. השמענו אמירה ברורה נגד התהום המוסרית שנתניהו מדרדר אותנו אליה. אנחנו לא נעמוד מנגד כשכל הדמוקרטיה מותקפת: השוטרים, החוקרים, היועץ המשפטי לממשלה והתקשורת. נתניהו האשים אותנו בהפיכה שלטונית, אז אנו מאשימים אותו בהפיכה שחיתותית. ההפגנה הוכיחה שלא רק בתל אביב מתנגדים לשחיתות, ולנו כצעירים שחיים בעיר הזאת היה חשוב להשמיע את הדעה הזו".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה